משיב לסערה: המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ הגיב היום (חמישי) לטענות כי תקף מינית נשים. בכנס בפלורידה הכחיש טראמפ את הטענות ואמר כי מדובר בדברים "שקריים לחלוטין". בפני תומכיו הוסיף המועמד השנוי במחלוקת: "הטענות מגוחכות, מתריסות ומנוגדות לאמת. ברשותי ראיות מוצקות שיפריכו את השקרים האלה. הן יועברו לציבור בזמן המתאים ובמועד הנכון בקרוב מאוד".



טראמפ התייחס להאשמות והוסיף: "לפני שישה חודשים ניו יורק טיימס הכושל כתב תחקיר שגוי עלי וכוכבת התחקיר הסבירה שהציטוטים שלה הובנו לא נכונה. היא אמרה שהיא מעולם לא אמרה עלי את הדברים. היום אותם עיתונאים שהיו צריכים להיות מפוטרים, כעת מספרים עוד בדיה".



במתקפה על התקשורת טען טראמפ: "במדיה האנשים בזויים, הם אנשים נוראים. זה במקרה שהסיפורים נחשפים חודש לפני בחירות, במקרה. יש כאן מאמץ שמוביל הניו יורק טיימס בשביל לשרוד כלכלית".



 

המועמד הרפובליקני המשיך ומתח ביקורת על יריבתו, הילרי קלינטון: "העורכים הגדולים מהעבר של הניו יורק טיימס מתהפכים בקבר שלהם. אני לא אתן לקלינטונים להעביר את הקמפיין הזה לצדדים אפלים, אלא אהיה מרוכז ומפוקס באתגרים המשמעותיים שעומדים בפנינו. המתקפות הללו מונעות על ידי הקלינטונים. הדבר היחידי שמחזיק את הילרי זה המדיה ובלי המדיה הילרי היא כלום. ראיתם בעימות שהיא עשתה מעצמה צחוק היא לא חומר נשיאותי תאמינו לי".

בביטחון מלא אמר טראמפ: "אנחנו כעת פחות מחודש לפני הבחירות החשובות ביותר אי פעם באמריקה. הסקרים מראים לנו שאנחנו מובילים, אל תאמינו אחרת. כרגע 'מכונת הקלינטונים' מחפשת אנשים שיאשימו אותי בכל האשמה קיימת. זה רק ניסיון כושל להרוס את התנועה שלנו ולהשאיר את הקלינטונים בשליטה על המדינה".

אצבע מאשימה כלפי קלינטון. צילום: רויטרס
אצבע מאשימה כלפי קלינטון. צילום: רויטרס


דברים חריפים נאמרו גם על הנשיא המכהן, ברק אובמה: "אנחנו מונהגים בידי הנהגה מושחתת של הנשיא אובמה. הנשיא אובמה צריך להפסיק לעשות קמפיין ולהתחיל לעבוד בשביל אמריקה. אני ידעתי שהמתקפות הללו יגיעו. ידעתי שזה יגיע וידעתי שהאזרחים האמריקאים יתעלו מעל זה ויצביעו בעד העתיד שלהם. זו קונספירציה נגדכם העם האמריקאי ואסור לנו לתת לזה להמשיך".

תוך כדי הכנס הגיב ה"ניו יורק טיימס" להאשמות של טראמפ ומסר: " לא היה דבר במאמר שלנו שהשפיע על המוניטין של טראמפ, הוא יצר את המוניטין שלו בעצמו בדבריו ובמעשיו. אם טראמפ חולק וטוען כי הסיפור מוציא את דיבתו, אנחנו שמחים על ההזדמנות להעמיד את הדברים בפני בית המשפט".

"טראמפ שלח ידיים לעברי כמו תמנון"


טראמפ אמר את הדברים לאחר שמוקדם יותר היום פרסם ה"ניו יורק טיימס" עדויות של שתי נשים הטוענות כי הטריד אותן מינית בעבר. זמן קצר לאחר הפרסום נחשפו עוד מספר נשים שסיפרו על ניסיונות הטרדה מצדו של המועמד הרפובליקני לנשיאות.

בין העדויות שנחשפו הייתה זו של ג'סיקה לידס, כיום בת 74, שסיפרה ל"ניו יורק טיימס" כי בשנת 1980 התיישב לידה טראמפ במחלקה ראשונה במטוס, ואז לדבריה "החל הסיוט" שגרם לה להתרחק לסוף המטוס. "45 דקות לאחר ההמראה טראמפ הרים את המשענת שהפרידה בין הכיסאות, התקרב לעברי והחל להעביר את ידיו עלי. הוא תפס את החזה שלי וניסה להניח את ידיו מתחת לחצאית. הוא שלח אלי ידיים כמו תמנון. הוא חדר למרחב שלי. הידיים שלו היו בכל מקום", סיפרה לידס.

בעדות השנייה שפרסם ה"ניו יורק טיימס" סיפרה רייצ'ל קרוקס כי כאשר הייתה בת 22 ועבדה כפקידת קבלה בחברת השקעות ופיתוח נדל"ן במגדל טראמפ במנהטן, נישק אותה טראמפ על שפתיה ללא הסכמתה. "נפגשנו מחוץ למעלית בשנת 2005. לחצנו ידיים אבל הוא לא הרפה. הוא נישק את לחיי אבל לאחר מכן החל לנשק את שפתי. זה היה כל כך לא הולם. הייתי מאוד נסערת כי הוא חשב שאני כל כך חסרת משמעות והוא יכול לעשות דבר כזה", תיארה קרוקס.

שעות ספורות לאחר פרסום העדויות ב"ניו יורק טיימס" נחשפו שתי נשים נוספות שטענו גם הן כי סבלו מהטרדה מינית מצדו של המיליארדר. מינדי מק'גיליווריי סיפרה ל"פאלם ביץ' פוסט" כי לפני 13 שנה שלח לעברה טראמפ ידיים במהלך מסיבה באחוזתו בפלורידה. נטשה סטויינוף, כתבת המגזין "פיפל", פרסמה טור אישי שבו תיארה כיצד כאשר הגיעה בשנת 2005 לאחוזתו של טראמפ "הוא לקח אותי לחדר צדדי, ובתוך שניות דחק אותי לקיר ודחף את לשונו לתוך הגרון שלי", כדבריה.

מנהלי הקמפיין של טראמפ הכחישו בתוקף את ההאשמות החדשות נגדו והודיעו כי הוא שוקל להגיש תביעת דיבה נגד ה"ניו יורק טיימס": "הכתבה כולה היא בדיונית", נמסר מהמטה.