מנצ'סטר סיטי רשמה אתמול ניצחון חוץ חשוב 2:3 על שאלקה בגרמניה, אבל לא הרשימה במשחק. ושוב טכנולוגיית ה-VAR היתה הכוכב הראשי במשחק וגילתה עד כמה היא בעייתית. "ה-VAR הוא פארסה, אבל שער ענק של לירוי סאנה בבעיטה חופשית ושער ניצחון דרמטי של ראחים סטרלינג בכל זאת הביאו לסיטי ניצחון". נכתב ב"דיילי מייל", שהעניק למשחק את הכותרת: "כוכבי הוידאו".

פפ גווארדיולה טען בסיום: "הובלנו וספגנו שני פנדלים ועשינו קאמבק, אבל ביכולת הזאת אנחנו לא מספיק טובים לשחק ברמות הכי גבוהות של ליגת האלופות. אנחנו עוד לא מוכנים להניף את גביע האלופות".
פפ דווקא תמך ב-VAR, למרות שזה העניק שני פנדלים מפוקפקים לשאלקה. בפנדל הראשון נטען שאוטמנדי נגע בכדור בידו, ומאמן סיטי אמר: "הפנדלים היו פנדלים והכרטיס האדום היה. נתנו לשאלקה אופציות לחזור, אז אין טעם להאשים את ה-VAR". פפ טען בסיום: "בסופו של דבר ה-VAR יעזור לנו. היינו מדוכאים ממה שקרה, אבל ניצחנו וזה ניצחון ענק.

אם היו אומרים לי שזו תהיה התוצאה לפני המשחק הייתי שואל היכן לחתום על כך. היריבה לא עשתה הרבה מדי למרות שיש לה את האיכות לעשות זאת. הדרך בה הגבנו אחרי ה-2:1 מראה לי הכל. זה יעזור לנו בהמשך, אולי כבר ביום ראשון נגד צ'לסי בגמר גביע הליגה. כבשנו שלושה שערים עם עשרה שחקנים כך שאני מאושר, אבל זה כנראה לא מספיק בשלבים הבאים. לא יודע עד כמה רחוק נוכל ללכת למרות שיש לנו שחקנים מצוינים". ניקולאס אוטמנדי שהורחק ופרננדיניו שהוצהב לא יוכלו לשחק בגומלין.

ההחלטה להעניק פנדל לשאלקה לקחה ארבע דקות וה"דיילי מייל" טוען שזו היתה פארסה, אבל גווארדיולה חושב אחרת: "אני אוהד גדול של ה-VAR. לפני שנה ברבע גמר האלופות נגד ליברפול היה מגיע לנו פנדל ואם הטכנולוגיה היתה קיימת הכל היה שונה. צריך לתת לטכנולוגיה הזאת זמן. השופטים צריכים עזרה וזו הכוונה של הטכנולוגיה הזאת".

השער השני של שאלקה הגיע אחרי עבירה של פרננדיניו על מגן שאלקה סאליף סאנה, ופפ טען שהוא היה בנבדל כך שההחלטה של ה-VAR היתה מוטעית. "אולי ב-VAR צריכים להסתכל יותר טוב על מצבים". ראחים סטרלינג אמר: "זה היה משחק קשה במיוחד. עשינו אותו קשה עבורנו, אבל התגברנו גם עם עשרה שחקנים".
מאמן שאלקה דומניקו טדסקו אמר בסיום: "אנחנו מאוד מאוכזבים מהתוצאה, אבל המזל גם היה לצידנו. ההחלטה של ה-VAR בפנדל ארכה יותר מדי. הקפטנים נקראו לשופטים להסביר להם את המצב".
בילד כתב: "סאנה הרס את שאלקה, הקבוצה בה גדל, בבעיטה מ-25 מטר. המשחק הזה ארך חמש דקות יותר מדי עבור שאלקה. רבע הגמר עבורה כנראה אבוד כי הפסידה בבית והגומלין באיתיחד. שאלקה קיבלה על סאנה 45 מיליון יורו ב-2016, אבל עכשיו הוא שווה לפחות פי שניים".