בשלישי נערך במרכז פרס לשלום ולחדשנות אירוע ההשקה של הספר "חיבוקי" שכתבו שירה גפן וד"ר שי חן גל, הפסיכולוג הראשי של קבוצת "עמל ומעבר". מדובר בספר על בובת כלב עם עיניים עצובות שנועדה לשמש לטיפול בפוסט טראומות של אלפי ילדים בגבולות הדרום והצפון שפונו מביתם. עד כה טופלו באמצעות בובת חיבוקי כ- 150 אלף  ילדים ברחבי העולם, נפגעי פוסט טראומה ממלחמת לבנון השנייה, צוק איתן, הצונאמי ביפן, המלחמה באוקראינה ורעידת האדמה בטורקיה. במהלך מלחמת חרבות ברזל טיפלו כבר ד״ר שי חן גל וסיירת חיבוקי, שהוקמה בהתנדבות על ידי קבוצת ״עמל ומעבר״, ביותר מ- 2500 ילדים שפונו מבתיהם. 20 אלף בובות נמצאות כבר בדרכן לארץ כדי להתחבק עם עוד ועוד ילדים. הגיעו לפרגן: שר הבריאות - אריאל בוסו; לילך אשר-טופילסקי - שותפה בכירה בקרן פימי ויו"רית "עמל ומעבר"; דליה קורקין - מנכ"לית "עמל ומעבר"; אפרת דובדבני - מנכ"לית מרכז פרס; פרופ' יוסי בלז, אל"מ (מיל') נירה שפק, גליה אלבין, יונה ברטל ותא"ל (מיל') אבי בניהו.

דליה קורקין, לילך אשר-טופילסקי, שירה גפן ושי חן גל (צילום: חן גלילי)
דליה קורקין, לילך אשר-טופילסקי, שירה גפן ושי חן גל (צילום: חן גלילי)

המדליה של מהטה 

המנצח האגדי זובין מהטה קיבל השבוע את מדליית הכבוד המוזהבת של העיר מינכן, כהוקרה על תרומתו להיותה של מינכן "עיר המוזיקה". באירוע ניגנה לכבודו של מהטה הפילהרמונית של מינכן בניצוחו של להב שני, שהחליף את מהטה כמנהל המוזיקלי של הפילהרמונית הישראלית, והתמנה לאחרונה כמנצח המיועד של הפילהרמונית של מינכן.

להב שני וזובין מהטה (צילום: Tobias Hase)
להב שני וזובין מהטה (צילום: Tobias Hase)

מסחר מקוון עם רגב ועוז

במסגרת שיתוף פעולה בין החברות Google  וישראכרט נערך ברביעי בבוקר כינוס במשרדי Google בת"א, שבמהלכו נחשף המחקר הגדול ביותר מסוגו שנעשה אי פעם, על תעשיית המסחר המקוון בישראל, על פני עשור. התוצאה, אומרים בחברות, משרטטת לראשונה תמונה מלאה על הרגלי הקנייה של הישראלים ברשת ושל העסקים המקוונים במלאת עשר שנים לפעילות ShoppingIL by Google. את הצגת המחקר הובילו ברק רגב - מנכ"ל Google בישראל, ורן עוז - מנכ"ל ישראכרט, לצד ענת הורביץ, סמנכ"לית מכירות מקומיות ב- Google ויפית גריאני, משנה למנכ"ל וראשת חטיבת העסקים בישראכרט.

רן עוז וברק רגב  (צילום: יהב שרף)
רן עוז וברק רגב (צילום: יהב שרף)

> ניר זוהר, נשיא וויקס, שיתף ברשת בחלום קטן שהתגשם: עם פתיחתו השבוע של "הגן של וויקס". הגן יפעל עד סוף חודש אוגוסט, ומיועד לילדי עובדי החברה בגילאי שלושה חודשים עד שנתיים, הוא דו-לשוני (עברית-אנגלית), מודולרי, ולדברי זוהר, "הוא יחנך לכל הערכים שאתם מצפים שיהיו בגן של וויקס".

ניר זוהר (צילום: אלן צצקין)
ניר זוהר (צילום: אלן צצקין)

> בראשון התקיים המפגש השנתי של פורום MNC  - מנכ"לי חברות ההייטק הרב לאומיות הפועלות בישראל, מטעם האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI ). הכנס נערך במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג ובהובלתה של עו"ד קרין מאיר-רובינשטין, מנכ"לית ונשיאת האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות  (IATI ).
במסגרת הכנס נערך פאנל שדן בהשפעות התקופה המאתגרת על התעשייה בהנחיית יזם ההייטק גיגי לוי ובהשתתפות: מנכ"לית META ישראל - עדי סופר-תאני; מנכ"לית מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח - מיכל ברוורמן-בלומנשטיק; נשיא פיליפס ישראל - ליאור בונפיס; מנכ"ל סיסקו ישראל אורן שגיא; מנכ"לית משותפת של אינטל ישראל וסמנכ"לית אינטל העולמי-  קרין איבשיץ סגל. בכנס השתתפו הישתתפו מנכ״לים בכירים ביניהם: פרופ' יוסי מטיאס - סגן נשיא גוגל העולמית ומנכ״ל מרכז המחקר והפיתוח של גוגל בישראל אשר מכהן כיו״ר פורום החברות הרב לאומיות של IATI; רוני פרידמן - סגן נשיא באפל ומנכ"ל אפל ישראל; הראל גבעון - מנכ"ל אמדוקס ישראל; ד"ר איה סופר - סגנית נשיא בינלאומית לבינה מלאכותית IBM ומנהלת IBM Research ישראל; אמיר דינור - מנכ"ל eBay ועוד. 

קרין איבשיץ-סגל  (צילום: גלעד ארצי)
קרין איבשיץ-סגל  (צילום: גלעד ארצי)

רוני פרידמן ומיכל ברוורמן-בלומנשטיק (צילום: גלעד ארצי)
רוני פרידמן ומיכל ברוורמן-בלומנשטיק (צילום: גלעד ארצי)

גיגי לוי (צילום: גלעד ארצי)
גיגי לוי (צילום: גלעד ארצי)

יוסי מטיאס (צילום: גלעד ארצי)
יוסי מטיאס (צילום: גלעד ארצי)

קרין מאיר-רובינשטין והראל גבעון (צילום: גלעד ארצי)
קרין מאיר-רובינשטין והראל גבעון (צילום: גלעד ארצי)

> קבוצת אלקטרה בראשות המנכ"ל איתמר דויטשר ערכה כנס תוכניות עבודה במלון הילטון בתל אביב. בצל המשך המלחמה, הוזמן ראש המוסד לשעבר, יוסי כהן, לשאת הרצאה מיוחדת בפני באי הכנס. 

איתמר דויטשר  (צילום: להסתכל בהערות תמונה)
איתמר דויטשר (צילום: להסתכל בהערות תמונה)

> רו"ח בני גבאי, המכהן כיו"ר חברת הביטוח הפניקס, נכנס לתפקיד יו"ר איגוד חברות הביטוח ויחליף את יאיר המבורגר, יו"ר הראל השקעות, שכיהן בתפקיד בשבע השנים האחרונות.  עו"ד ישראל מימון מונה למנכ"ל איגוד חברות הביטוח ומחליף את ד"ר גיא רוטקופף, שכיהן בתפקיד בשמונה השנים האחרונות. אירוע חילופי התפקידים נערך במשרדי האיגוד ברמת גן, במעמד הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון (בפועל), עמית גל וראשי חברות הביטוח.