קרופיק - יו"ר בנק הפועלים, ודב קוטלר - מנכ"ל הבנק, אירחו כ-2,000 מוזמנים מצמרת המשק הישראלי, בבניין הנהלת הבנק בתל-אביב, עם פתיחתה במקום של תערוכת "אמנות ישראלית 23", שתיוחד השנה למען עמותת אנוש ולנושא הטיפול בבריאות הנפש. תערוכת האמנות הישראלית הגדולה, מתקיימת זאת השנה ה-23, וכמדי שנה מציגים בה אמנים ישראלים חלקם מוכרים יותר וחלקם בתחילת הדרך. השנה הוחלט להקדיש את התערוכה וחלק מההכנסות להעלאתם לסדר היום של  נושא בריאות הנפש ובפרט ההתמודדות עם מגבלה נפשית וטראומות בעקבות המלחמה. התערוכה נפתחה במעמד רעיית נשיא המדינה, מיכל הרצוג, וכבר ביום הראשון  נמכרן יצירות בסך כולל של 1.1 מיליון שקלים. בין הראשונים לסייר ולהתרשם: ד"ר הלה הדס - מנכ"לית עמותת אנוש; ח"כ מיקי לוי ורעייתו נורית, אורנה ברביבאי, חיים ילין, שרי אריסון, עופר נמרודי, שירה וישי דוידי, רוני גת, רוני ויפעת אירני, שרה סלע, פנינה ומשה אדרי, אלפרד אקירוב, אבי באום, עידן וולס, אבי יעקובוביץ, ורד וברק רוזן, יאיר המבורגר, רונית ואלי זוגלובק, ישראלה שטיר ובתה רוני איינשטיין, אורי לוין, גלי ונועם תיבון, אמיר אייל, טובה וסמי סגול, אבי גבאי, נאוה ברק ושלום זינגר, אורה ואיתן סטיבה, דוד שמרון, ד"ר שולה רקנאטי, ישראל מקוב ובלה לוסטיג, איילת ועברי ורבין, ורד ואבי פישר, ג'וליה זהר, ענת ושמואל פרנקל, ורד ואילן גרינבוים, אמיר ודפנה פושינסקי, תומר דן, דן להט, מודי כידון ולימור אבידור, יאיר סרוסי, דוד מימון ויעל אלמוג, חיים רומנו, עידו הר-טוב, דני וג'ניס גילרמן, אלירן ברדוגו ואורית מלובנצ'יק, קארן גילרמן, עינת שרוף, עמוס תמם, ועוד רבים.

דב קוטלר, טובה סגול, סמי סגול (צילום: איציק בירן)
דב קוטלר, טובה סגול, סמי סגול (צילום: איציק בירן)

ראובן קרופיק, יאיר סרוסי (צילום: איציק בירן)
ראובן קרופיק, יאיר סרוסי (צילום: איציק בירן)

ענת פרנקל, שמואל פרנקל (צילום: איציק בירן)
ענת פרנקל, שמואל פרנקל (צילום: איציק בירן)

רוני איינשטיין, ישראלה שטיר (צילום: איציק בירן)
רוני איינשטיין, ישראלה שטיר (צילום: איציק בירן)

שרי אריסון (צילום: איציק בירן)
שרי אריסון (צילום: איציק בירן)

> חברי אגודת ידידי תיאטרון בית ליסין ע"ש ברוך איבצ'ר, נפגשו בחמישי בפרמיירה להצגה המוזיקלית "בלוז לחופש הגדול", המבוססת על סרטם האייקוני של רנן שור ודורון נשר. ההצגה מביאה את סיפורה של חבורת נערים ונערות בחופש הגדול האחרון שלה, שבין בחינות הבגרות לגיוס לצבא. סיפור על חברות, אהבה ראשונה, שכול ואובדן התמימות. צפו ביחד: מנהלת התיאטרון ציפי פינס, יו"רית אגודת הידידים הילה רהב ורני רהב, משה ופנינה אדרי, שירי ועידן וולס , אסתי ואלקס הרטמן, נועה ואלדד רוטמן, עופר ורוית נמרודי, מיכל ויובל רכבי, אורית ודוד אפרתי, חזי בצלאל, דליה פרשק, מושיק ועירית תאומים, פרופ' זאב רוטשטיין ורעייתו רות, אפרים וציפי קונדה ועוד.

מיכל רכבי, הילה רהב, ציפי פינס (צילום: איציק בירן)
מיכל רכבי, הילה רהב, ציפי פינס (צילום: איציק בירן)

משה אדרי, פנינה אדרי (צילום: איציק בירן)
משה אדרי, פנינה אדרי (צילום: איציק בירן)

> פרופ' שקמה ברסלר, הידועה יותר לציבור כאחת ממנהיגות המחאה נגד ההפיכה המשפטית, היא ביוםיום שלה פיזיקאית חלקיקים במכון ויצמן למדע. ברביעי האחרון היא נפגשה עם חברי מועדון דור ההמשך של אגודת ידידי מכון ויצמן – WeizmannVibe  - במועדון ה'זאפה מידטאון' שבתל אביב, כדי לדבר הפעם על המחקר שלה ועל תחום התמחותה.  ברסלר, המשתתפת במחקר הבינלאומי המתבצע במאיץ CERN שבשוויץ, סיפרה איך החלקיקים שאנחנו מכירים היום התגלו לאורך השנים מתוך ניסוח משוואות, ומה היא עושה כדי לגלות את אלו שאנחנו עוד לא מכירים - ויכולים להסביר תופעות רבות. תגליותיה תורמות לתחומי האסטרופיזיקה וליישומים בתחומי הרפואה, הבטחון ועוד. מרצה נוסף במהלך הערב היה אסף עזרא, מייסד ומנכ"ל גרנולייט מבית אינטל. הוא חלק עם הקהל את סיפורו בדרך לאקזיט הגדול שעשה כבר בתחילת שנות השלושים לחייו, בראיון עם "הכרישה" ואשת העסקים יסמין לוקץ'. בנוסף, עומרי לוי, חבר WeizmannVibe, מנכ"ל ומייסד אקטיב חיתום ואקטיב קפיטל, סקר את השפעות המלחמה על שוק ההון - שלדבריו משגשג ומלא בהזדמנויות דווקא בתקופה הזו. הערב נחתם בביצוע אקוסטי של שירים ע״י מיכה שטרית והגיטריסט רון בונקר. אירחו: עמיר שאלתיאל - יו"ר קבוצת אלדר ויו"ר WeizmannVibe ויעל גורן-וגמן - מנכ"לית אגודת ידידי מכון ויצמן למדע. בין חברי המועדון שהתייצבו: שי טייטלבוים, אבי ודנה אדרי, אורן הוד, גל אביב, ינון ברכה, תא"ל (מיל') ניר ולירון ברקן, לימור גנות, שמוליק ארבל, יורם דבש, אלי דהן, מהרטה רון וג'סיקה בנאמו.

שקמה ברסלר, עמיר שאלתיאל (צילום: אוהד הרכס ואיתי בלסון, מכון ויצמן למדע)
שקמה ברסלר, עמיר שאלתיאל (צילום: אוהד הרכס ואיתי בלסון, מכון ויצמן למדע)

> המשרד הישראלי של פירמת עורכי הדין הבינלאומית, גרינברג-טראוריג, הפיק בשיתוף פעולה עם המשרד היפני של הפירמה, אירוע ייחודי, במטרה להעלות את המודעות בקרב בכירים מהמגזר העסקי ביפן, למצב הנוכחי בישראל, בדגש על אירועי השבעה באוקטובר ועל המלחמה בארגוני הטרור. במהלך האירוע, שהתקיים בטוקיו, נחשפו המשתתפים לזוועות שביצע ארגון הטרור חמאס. עו"ד דייויד הוברמן, שותף במשרד הישראלי של פירמת  GTסקר את ההיסטוריה של העם היהודי בישראל וכן את ההיסטוריה של הסכסוך, וחלק פרטים בנוגע להתמודדות הקשה של המדינה עם מאות חטופים, ומאות אלפי אזרחים שגויסו למילואים. בין הנוכחים באירוע, היה גם  דניאל קולבר, המשרת כציר הכלכלי של ישראל ביפן. 

>חברי קהילת חלאסרטן בשיתוף אונקולוגים בכירים, ועמותות למאבק בסרטן, שילבו כוחות ויזמו – את "הסיפור של הצעירים #2" .  מדובר בספר שהוגש לשר הבריאות, אוריאל בוסו, ע״י זוהר יעקובסון - נשיאת ומייסדת חלאסרטן, ושירה קופרמן - מייסדת שותפה ומנכ"לית העמותה. הספר  מיועד בעיקר לרופאי ורופאות משפחה ורלוונטי גם לתחומי התמחות נוספים, שבהם סרטן עשוי להתגלות במהלך בדיקות שגרתיות. הספר מתאר את שבעת סוגי הסרטן הנפוצים בקרב צעירים, ומשקף את האתגרים של חולי הסרטן הצעירים וההתמודדויות המורכבות שלהם. 

שירה קופרמן, זוהר יעקבסון, אוריאל בוסו (צילום: חלאסרטן)
שירה קופרמן, זוהר יעקבסון, אוריאל בוסו (צילום: חלאסרטן)