בראשון בצהריים נערך במרכז הרפואי שיבא תל השומר, טקס הנחת אבן הפינה למרכז חדש לרפואה אונקולוגית דחופה ע"ש שירה וישי דוידי. הטקס נערך ביום שבו מציינים ברחבי העולם את יום הסרטן הבין-לאומי, במעמד בני הזוג דוידי עם בנותיהם דניאל ואור; פרופ' יצחק קרייס - מנהל המרכז הרפואי שיבא; פרופ' רענן ברגר - מנהל המרכז לרפואת הסרטן בשיבא, וחברי משפחת דוידי. המרכז החדש לרפואה אונקולוגית דחופה (מלא"ד) יהיה חלק ממרכז חוסידמן לרפואת הסרטן שנבנה בימים אלה בשיבא, ואשר נועד לתת מענה רפואי מתקדם ושלם, במקום אחד, לצורכיהם הרפואיים של מטופלים אונקולוגיים. יהיו שם: מחלקות אונקולוגיות והמטולוגיות, השתלות מח עצם, מרפאות אונקולוגיות ועוד. המרכז החדש ע"ש בני הזוג דוידי צפוי להיפתח בסוף 2025, עם השלמת הבינוי במרכז חוסידמן לרפואת הסרטן, והוא יהיה מרכז רפואה דחופה רחב ידיים, חדשני ופורץ דרך הן בסטנדרט הטיפול הרפואי והן ברמת וחוויית השירות. איש העסקים ישי דוידי אמר בטקס: "לשירה ולי יש קשר אמיץ וחזק לשיבא. המחויבות שלנו נובעת מהזדהות עם התרבות והדנא של שיבא והערכתנו הרבה לאנשים המובילים את בית החולים. החדשנות פורצת הדרך של שיבא בתחום הסרטן מרשימה ברמת הבינלאומית. השילוב בין מובילות טכנולוגית, חמלה וטיפול בצרכים הדחופים של החולים באה לידי ביטוי במרכז לרפואה אונקולוגית דחופה, אשר ייתן את המענה הטוב והמתקדם ביותר".

רענן ברגר, שירה דוידי, ישי דוידי, יצחק קרייס (צילום: רפי דלויה)
רענן ברגר, שירה דוידי, ישי דוידי, יצחק קרייס (צילום: רפי דלויה)

> בכירי פורום הקהילה העסקית Audi community התכנסו בסוף השבוע האחרון במתחם ה"סינמה סיטי" שבגלילות כדי לצפות בסרט הדרמה הבריטי "נפש אחת", בבימויו של ג'ון יוז ובכיכובם של אנתוני הופקינס והלנה בונהם קרטר. טרם ההקרנה, האזינו המשתתפים להרצאתו של ההיסטוריון הרב תחומי, אלון קליבנוב, המתמחה בהיסטוריה צבאית. הרצאתו של קליבנוב עסקה באחת מפרשיות ההצלה הגדולות של מלחמת העולם השנייה, מהזווית היהודית - "הקינדר טרנספורט" – שבמסגרתה ניצלו חייהם של עשרות ילדים יהודים פליטים מצ'כוסלבקיה, מציפורני הנאצים. לאחר מכן, חזו המשתתפים בסרט המגולל את סיפורו האמיתי של בנקאי בריטי בשם ניקולס "ניקי" ווינטון, שערב חג המולד 1938 מקבל הזמנה להגיע לפראג מחברו למפלגת הלייבור ושם נחשף למצבם הקשה של הפליטים היהודים, במיוחד של ילדיהם, שנמלטו מהשלטון הנאצי בגרמניה. באומץ רב מחליט ווינטון שלא לשבת בחוסר מעש נוכח העוולות, ומקדיש את כל משאביו לעזור לילדים לברוח אל גבולות אנגליה ומארגן רכבות שייקחו את הפליטים למקום מבטחים, כשברקע כבר מתחילים לרעום תותחי המלחמה. קהילת Audi Community הוא פורום הכולל לקוחות של מותג רכבי הפרימיום Audi. התייצבו: עדיה ויצחק סוארי, מירי ואופיר כץ, נעמי ודוד אסיא, ג'ניס ודני גילרמן, אסי שמלצר, אורי יהודאי, עפר קוטלר, איתי השילוני, אורנית זיגר - מנהלת חטיבת Audi ועוד.

יצחק סוארי, אלון קליבנוב (צילום: לנס הפקות)
יצחק סוארי, אלון קליבנוב (צילום: לנס הפקות)

> רשת מלונות ישרוטל השיקה בראשית השבוע את מותג המלונות הבינלאומי ALUMA, באירוע חגיגי שהתקיים במסעדת "גרקו" שבמלון פאבליקה בהרצליה. ALUMA  משיקה את פעילותה עם פתיחתם של מספר מלונות ביוון, בהשקעה כוללת של כ-70 מיליון יורו. הראשון שבהם הוא מלון SKYLARK, שייפתח במרץ 2024 באתונה. כחודש לאחר מכן יפתח מלון שני של הרשת החדשה – ANISE, אף הוא בעיר אתונה. לקראת סוף השנה צפוי להיפתח מלון נוסף באתונה ובהמשך ייפתח עוד מלון בסלוניקי. אירוע השקת הרשת החדשה התקיים בנוכחותם של מנכ"ל ישרוטל ליאור רביב, שגריר יוון בישראל קיריאקוס לוקאקיס  - שענד על דש הבגד את הסיכה הצהובה הקוראת להחזרת החטופים; איציק דיין - נציג משפחת דיין השותפה ברשת החדשה, והיועץ הכלכלי של שגרירות יוון בישראל, מיכאיל ורטאקיס.

   איציק דיין, קיריאקוס לוקאקיס, ליאור רביב (צילום: לנס הפקות)
   איציק דיין, קיריאקוס לוקאקיס, ליאור רביב (צילום: לנס הפקות)

> בשישי האחרון התקיימה פתיחה חגיגית של התערוכה הקבוצתית  "רסיס מן הסערה" במוזיאון ארצות המקרא ירושלים. התערוכה נוצרה בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר והוצגה במתכונה הראשונה במסגרת "פסטיבל מנופים לאומנות עכשווית" בסטודיו לאומנים סם שפיגל. החיבור בין  האוסף של המוזיאון העתיק ליצירות העכשוויות מוסיף רבדים חדשים ועמוקים לעבודות. אירחו: ד"ר ריסה לויט - מנכ"לית מוזיאון ארצות המקרא ירושלים; נעה ארד - אוצרת התערוכה; ורפי שמש - מנהל סטודיו האומנים של סם שפיגל. 

נעה ארד, ריסה לויט, רפי שמש (צילום: דור פזואלו)
נעה ארד, ריסה לויט, רפי שמש (צילום: דור פזואלו)

> תאגיד הקוסמטיקה חוה זינגבוים ממשיך גם בתקופה של ״שיגרת מלחמה״ את חמ”ל “נשים למען נשים" שהוקם מיד בתחילת המלחמה. במסגרת החמ"ל נערך ערב העצמה לנשים שניצלו מפסטיבל הנובה שנפגעו ונמצאות בשיקום. כמו כן, לרגל יום הולדתה של המייסדת חוה זינגבוים (57), שהשנה ביקשה לחגוג בנתינה, עובדות המטה התגייסו לאריזת צעצועים וספרים לילדי שדרות - שנרכשו מתרומות שנאספו על ידי מתנדבות ותורמות החמ״ל.

חוה זינגבוים (צילום: בר כהן)
חוה זינגבוים (צילום: בר כהן)

***

דבר המנכ"ל 

דידי אשנר מנכ"ל תדיראן סולאר

"בשנים האחרונות תדיראן משקיעה יותר ויותר באנרגיה מתחדשת, ותחת חטיבת האנרגיה אנו מייצרים מגוון פתרונות ירוקים לשלל הצרכים בתחום החשוב והמתפתח הזה. המלחמה תפסה את כולנו בהפתעה גמורה, וחידדה אף יותר את הצורך לא להיות תלויים רק במקור אנרגטי אחד. פגיעות של טילים ורקטות בקווי מתח גרמו להפסקות חשמל רבות, ובכך הדגישו את חובתנו להסתמך על פתרונות אנרגטיים נוספים. תדיראן משווקת פתרון שלם למערכות סולאריות – וכן מתמחה במערכות אל-פסק – שמעניקות גיבוי למקור אנרגיה במקרה של נפילת מתח או הפסקת חשמל. רק בשנה האחרונה פרסנו שדות סולאריים ומערכות אגירת אנרגיה בישובים רבים באזורי הדרום והנגב המערבי. מעבר לכך, אנו מובילים את תחום אגירת האנרגיה והקמנו מפעל אלומיניום חדשני בצפון הארץ המייצר פרופילי אלומיניום לשימוש כקונסטרוקציה לפאנלים סולאריים. אני חש שהפעילות של תדיראן פתרונות אנרגיה, בדגש על הערך שהיא מייצרת הן בתחום הסביבתי והן בתחום התעסוקה לישובים בדרום ובצפון, שעוברים את אחת התקופות המורכבות מאז קום המדינה, היא לא פחות משליחות.  עם שוך הקרבות, ממשלת ישראל חייבת להאיץ את המעבר לעצמאות אנרגטית. עליה להקצות משאבים ותמיכות להתקנת מערכות אגירת אנרגיה בבתים, ליצור אסדרה רגולטורית בעלת כדאיות כלכלית לשימוש באנרגיה הנאגרת, ולאפשר לציבור להיות יותר פעיל ומעורב בשוק ייצור החשמל".

דידי אשנר (צילום: באדיבות תדיראן)
דידי אשנר (צילום: באדיבות תדיראן)