מסקר מיוחד שערך הארגון "בעצמי - למסוגלות תעסוקתית" בקרב נשים מהחברה הערבית, יוצאות אתיופיה ואזרחיות מבוגרות עולה כי ל־41% מהן אין מחשב בבית.

הסקר בוצע בקרב 1,884 נשים, שמגיעות מחברות מסורתיות לרוב. נשים אלה לא עובדות או מועסקות בתנאים קשים. המחקר בוצע במטרה לאסוף נתונים ולבצע ניתוח בנושא תשתיות ומיומנות טכנולוגית של משתתפות התוכנית, הן בטווח הקצר (ימי הקורונה והסגר) והן בטווח הארוך (הכנה לעולם העבודה המשתנה וצמצום פערים טכנולוגיים, חברתיים ותרבותיים).

תוצאות הסקר מגלות כי כמעט מחצית מהנשים שנשאלו (46%) סיפרו כי מעולם לא התנסו בשיחת ZOOM - עובדה המדגישה את הפער הטכנולוגי החברתי בין קבוצות אוכלוסייה שונות בארץ. מרבית המשתתפות הסקר היו מהחברה הערבית (79%), 15% מהנשים יוצאות אתיופיה והיתר נחשבות "ישראליות ותיקות".

נוכח תוצאות הסקר המדאיגות, המעידות על פער טכנולוגי, חברתי ותרבותי בשל היעדר המחשב בבית, גייס "בעצמי", באמצעות קרן פילנתרופית המבקשת לשמור על אנונימיות, 271 מחשבים חדשים עבור הנשים, שחברות בתוכניות השונות של הארגון.

בשיחה עם "מעריב" אמרה מנכ"לית "בעצמי" נירה צימלס כי "משבר הקורונה מאתגר ומשפיע על כלל הציבור ועל משתתפות תוכניות 'בעצמי' בפרט. כחלק מהפקת הלקחים מהגל הראשון, יצאנו למחקר פנימי שהוביל לגיוס תרומות של מחשבים, שייתנו מענה לפער הטכנולוגי הקיים לצערי בבתים רבים בישראל.

"אנחנו ממשיכים במאמצים לסייע במגוון דרכים לחברי תוכניות 'בעצמי' ולציבור דורשי העבודה בישראל, וקוראים לתורמים נוספים לחבור אלינו על מנת להרחיב את הסיוע".