"שוק המכוניות החדשות לא מתרומם אבל שוק המשומשות חי ובועט אם כי שם יש ירידות מחירים של 2%-2.5% השוואה למצב שלפני משבר הקורונה" - כך אומר בראיון סופשבוע למעריב שמאי הרכב הוותיק, לוי יצחק.

לדבריו, "היו כאלה שהתכוונו לקנות לפני הקורונה רכב חדש ועכשיו הם מסתפקים ברכב יד שנייה כי העתיד הכלכלי לא כל כך בטוח. החששות מהתפרצות נוספת עדין קיימות ולא רוצים להתחייב על קניית רכב חדש. מצד שני הם לא רוצים לנסוע באוטובוסים או ברכבות ומעדיפים מכוניות".

"בשוק הרכב החדש קשה יותר להוריד מחירים. מחיר הרכב החדש מורכב בעיקר ממיסים ואין הרבה מה להוריד. מי שתקוע עם במלאי של רכב חדש יתכן שיוריד פה ושם 5%. בחודשים מרץ אפריל ומאי הכול עמד ולא היו שום עסקאות. אם למישהו יש בצד מיליונים אין לו שום בעיה לקנות מכונית חדשה", המשיך.

 בתשובה לשאלה מה הם להיטי המכוניות בעידן הקורונה, הוא הוסיף: "הציבור הולך בעיקר של מכוניות קטנות ומכוניות מיני. ג'יפונים, במיוחד של יונדאי ושל קיה, הם פופולריים מאוד. מתחילה התעוררות גם ברכב החשמלי. אבל לאור המצב הכלכלי לא נראה לי שבקרוב יותקנו כמובטח 1200 נקודות טעינה לרכב. מחירי הבנזין אמנם ירדו אבל ירידת הבנזין לא משפיעה על קניית רכבים גדולים. מאידך מכוניות עם מנוע חשמלי (היברידי) מאוד מבוקשים בשוק. שוק המכוניות מאוד אופנתי ומושפע ממה שהשכן קנה ועל מה הוא ממליץ".

 על שוק יצירות האומנות הוא מוסיף: "השוק רלוונטי רק לאלפיון העליון והוא לא מושפע משום דבר. אם לבעל הון מתחשק לקנות לו יצירה במאות אלפי שקלים הוא יקנה ללא היסוס. אבל אי אפשר לבסס שוק כזה רק על האלפיון העליון. לו הייתה לי אפשרות לבחור. הייתי מוכן למכור גרעינים ולא יהלומים ששם הקליינטורה מעטה".

 בהתייחסו לשוק הדיור הוא מוסיף: "קבלנים לא רוצים להודות אבל לפי הבדיקות בשוק הדיור יש ירידה של 5%-10% גם בדירות חדשות ויד שנייה. למשל בשוק ההשכרה הדיירים מתקשים לשלם ואין שוכרים. דירות נשארות ריקות גם בגלל שתיירים לא מגיעים. משבר הקורונה גרם לאנשים לפחד מפני העתיד ומחירי הדירות יורדים כי מסוכן להיכנס להתחייבויות גדולות. אנשים שפוחדים מהמחר ולא רוצים להשקיע".

הראיון המלא עם לוי יצחק יפורסם מחר בטור "שוטף פלוס" במעריב סופהשבוע