וירוס הקורונה גרם לשינויים בהרגלי הצריכה של משקי הבית בישראל: בחודש מרץ האחרון עדיין ראינו אנשים עומדים עם עגלות עמוסות בתורים אינסופיים, אך כעת יותר ויותר ישראלים גילו את האונליין: אומנם יקר יותר מקנייה באחד מסניפי הרשת הקמעונאית, אבל חוסך זמן, דלק, חניה ובעיקר את הקנייה הספונטנית, שחורגת מרשימת המצרכים שאליה מכוונים מראש. אם לפני הקורונה הייתה קנייה אונליין פופולרית בקרב צעירים או קרייריסטים שזמנם יקר, הרי שבעקבותיה הואץ התהליך גם בקרב אנשים שנהגו לבחור את הפירות והירקות שלהם אחד־אחד.

ערכנו עבורכם השוואה של סלי הקניות ברשתות השיווק השונות, שחלק מהן כבר התהדרו באתרי רכישות אונליין משוכללים עוד לפני שפרצה המגיפה וחלק אחר נאלץ להתאים את עצמו במהירות, מי בהצלחה ומי בדרך שעדיין טעונה שיפור.

אחד היתרונות הגדולים של המכירה אונליין נעוץ בשקיפות המהירה וביכולת של הצרכן להשוות מחירים בזריזות. אולי בשל כך, אחד הגילויים שעלו מההשוואה שערכנו הוא שאין פערים גדולים בין הרשתות השונות, בייחוד במחירי מוצרי הבסיס. עם זאת, יש לזכור שבכל רשת שיווק ובכל אתר אונליין, מציעים בין היתר גם מבצעים, רכישה של מוצרים כפולים בהנחה גדולה, ובעיקר שחלק מהמחירים עשויים עוד להשתנות לקראת החג.

רמי לוי מוביל גם הפעם עם הסל הזול ביותר למשפחה. לעומתו, לרשת טיב טעם יש את הסל היקר ביותר. בדקנו בכל הרשתות את סל הקנייה הבסיסי עם מוצרים ממותג זהה. כשלא מצאנו את אותו המותג, נבדקו מותגים מתחרים של מוצרים זהים. יש גם רשתות כמו שופרסל או רמי לוי שבהן מוצע מותג הבית במחיר מוזל. כך, למשל, ברשת שופרסל, שמן קנולה עולה 7.5 שקל במותג הפרטי ו־12.9 שקל במותג "עץ הזית".

ברשת רמי לוי שיווק השקמה, אותו המוצר של "עץ הזית" עולה 10 שקל והמותג הפרטי רק 6.90 שקל. כמו כן, יש מוצרי יבוא שלעתים מוצגים במחלקת המבצעים באתרים, כך שכדאי לבדוק את כל המוצרים המקבילים לפני שלוחצים על "הוסף לעגלה". כמעט בכל אתר יש אזור מבצעים מתחלף, שווה להציץ ולבדוק אם מוצרים מסל הקניות הקבוע שלכם מופיעים בו.

רובנו צורכים בחג בשר, עוף ודגים בכמות גדולה יותר. הפערים הגדולים ביותר בתחום הבשר הם לטובת הרשתות רמי לוי ואושר עד. ביתר הרשתות שומרים על דרגת מחיר אחידה כמעט. בתחום הדגים רשת חצי חינם מובילה עם 39.90 שקל לקילוגרם סלמון קפוא, ואחריה, עם 40.70 שקל, ממוקמת רשת רמי לוי שיווק השקמה. זוכרים את העוף בשקל? מי שמובילה הפעם בטבלת העוף הטרי השלם היא דווקא אושר עד, עם 14.90 שקל לקילוגרם. אבל כאן יש הפתעה: המנצחת בקטגוריית העוף השלם היא דווקא "קוויק", שעובדת עם כמה רשתות ומבטיחה לצרכן את המחיר הזול ביותר. ובכן, בכל הקשור לעוף היא גם מקיימת: 12.90 שקל לקילוגרם.

השוואה בלחיצת כפתור

אפשרות נוספת לחישוב הסל הזול ביותר היא להיכנס לאתר www.pricez.co.il, שם, בתום הרשמה קצרה שבה עליכם לציין את אזור מגוריכם, אתם יכולים להזין את רשימת הקניות הכללית לחג. לחיצה קטנה על הכפתור הירוק - "הסל הזול" - תפתח רשימה של כל הסלים האטרקטיביים ברשתות השיווק באזור מגוריכם, הן אונליין והן בסניפים בחנויות.

לצורך העניין, בדקנו את רשימת הקניות של מוצרי הבשר, העוף והדגים באזור המרכז. ב"ויקטורי", סל המכיל קילו עוף, קילו בקר לצלי, סלמון קפוא ואמנון קפוא הוא הזול ביותר: 146.60 שקל. בשופרסל עמד המחיר הכולל על 155 שקל.

הלכנו עוד צעד אחד קדימה והזנו אל "מחולל המוצרים" את כל המוצרים שברשימת הבסיס שלנו. התוצאות הראו שבאזור המרכז מומלץ לרכוש ברמי לוי,  ובהפרש זעיר אחריו - ביינות ביתן. אחריהם אושר עד, יוחננוף ולבסוף שופרסל. היישום מפרט גם את רשימת הסניפים הקרובים לכתובת המגורים וכן מציע מגוון מוצרים זולים יותר ממותגים מקבילים ושונים שיוזילו את הסל. שימו לב שבמחולל המוצרים אי אפשר לציין כמויות. לכן החישוב יהיה לפי קילוגרם, ויש להביא בחשבון שבשיטה כזאת לא באות לידי ביטוי הנחות כמות. בכל אופן זהו כלי יעיל להשוואת מחירי מוצרים וליצירת הסל האטרקטיבי ביותר.