הבנקים מורידים עשרות אחוזים מתעריפי עמלות השירות ללקוחות, בעקבות משבר הקורונה - כך נודע ל"מעריב". בנק לאומי, בניהול חנן פרידמן, ובנק ירושלים, היו הראשונים להודיע על העמלות המוזלות שיהיו בתוקף בחצי השנה הקרובה. התעריפים החדשים יהיו בתוקף החל מ־13 באוקטובר ועד 13 באפריל 2021. גם הבנקים האחרים צפויים להודיע בימים הקרובים על מהלכים דומים.

מדובר, בין השאר, בעמלות מכתבי התראה מעורכי הדין, עמלת שימוש בכרטיס דביט (המיועד בעיקר למשיכת מזומנים) ועמלת טיפול של פקיד. עלות מכתב התראה מעורך דין תוזל בבנק לאומי מ-147 ש"ח ל-50 ש"ח למכתב. באופן דומה, גם בבנק ירושלים תעמוד העמלה על 50 שקל.

פעולה המבוצעת על ידי פקיד במוקד הטלפוני (עמלה הנמצאת בפיקוח) - תוזל מ־6.5 שקלים לפעולה ל־2.5 שקלים. במקביל, תבוטל עמלת הגבייה על כרטיסי הדביט, אשר עמדה עד כה על 8 שקלים לחודש. שינויים אלה נועדו לסייע ללקוחות לצלוח את משבר הקורונה. מדובר בעמלות הנמצאות בדרך כלל בשימוש בקרב האוכלוסייה המוחלשת, והדבר עשוי לחסוך עשרות שקלים למשק בית. נזכיר כי בנק ישראל, בשיתוף הבנקים, החלו להפעיל מאתמול מסלולי דחיית פירעון הלוואות לחצי שנה נוספת.

מדובר בהלוואות משכנתה, הלוואות צרכניות בסכום של עד 100 אלף שקל והלוואות לעסקים קטנים. זוהי הפעם השלישית שהבנקים מפעילים תוכניות לדחיית הלוואות. על פי ההערכות, בימים הקרובים תופעלנה תוכניות דומות גם בחברות כרטיסי האשראי, שעד כה נמנעו להצטרף לתוכניות אלה בגלל היעדר מידע מספיק על הלקוחות.