מפעל טבע נאות הוא אחד מקורבנות נגיף הקורונה. החברה מפעילה בישראל 65 חנויות, שכולן נסגרו. היצוא צנח ומהווה 40% מהמכירות (שערב המשבר נאמדו ב־300 מיליון שקל בשנה). מתוך 600 עובדים, 30 הוצאו לחל"ת בסגר הראשון, 200 בסגר השני, 160 נותרו במפעל והשאר פוטרו.

"אני מרגיש כאב ותסכול. זאת תקופה מורכבת, וההחלטות מתפזרות לכל מיני כיוונים במקום להתמקד במה שצריך לעשות. כולם יודעים מה לעשות - ובסוף מקבלים החלטות הפוכות. הממשלה הזניחה את התעשייה", אמר מנכ"ל החברה מיכאל אילוז.

סגר קורונה - המשטרה הציבה מחסומים באזור תל אביב

לדבריו, "הקורונה אינה מחלה רפואית בלבד, אלא גם כלכלית. ההחלטות בנושא הפיצוי והחל"ת היו שגויות מתחילת הדרך. מאפשרים לעובדים לשבת בבית עד יוני 2021 ולקבל שכר, וזה ממש אבסורד. אם הממשלה לא תשים לב למה שקורה בשטח, היא תאבד הרבה תעשיות".

אילוז הוסיף: "האונליין בישראל ובעולם התחזק מאוד. היו קפיצות במכירות של מאות אחוזים בסגר הראשון. האונליין הוא אחד ממנועי הצמיחה, ונשקיע שם יותר ויותר. לצערי הרב, החנויות הפיזיות ייעלמו בהדרגה"

בתשובה לשאלה על הסיוע מבעלי הקניונים בשכר דירה או בדמי ניהול, אמר אילוז: "אם בסגר הראשון בעלי הקניונים היו חזקים וגבו שכר דירה מלא עם תנאים קשוחים, בסבב הנוכחי הם הפנימו שאם הם לא יהיו שותפים שלנו, הנכס שלהם עלול להישאר ריק. הפעם הם באו לקראתנו. טבע נאות פרוסה בקניוני עזריאלי וגם בקניוני עופר, והם היו איתנו בסדר גמור. בקניוני ביג התנהגו יוצא מהכלל, ממש כמו פרטנרים. התחלנו לעבוד על תוכנית עסקית ל־2021, ועד אז נעבוד בתפוקה של 50%. ניאלץ להמציא את עצמנו מחדש".

הראיון המלא יפורסם בטור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"