משחק סימולציית ההיאבקות המקצועית WWE2k20 ספג עם שחרורו גל ביקורות וקטילות, שהתמקדו באינספור הבאגים והקריסות, שמנעו כל הנאה מהמשחק. בחודשיים האחרונים יצאו אמנם עדכונים שטיפלו בחלק קריטי מהבאגים, אבל בעיניי הבעיה המרכזית של המשחק נותרה – והיא אי היכולת לשחזר את הקסם וההתרגשות של המוצר הטלוויזיוני.

חשוב להדגיש כי למרות הביקורת הקשה שיש לי על המשחק, בדגש על מוד אחד ספציפי שנקרא "יוניברס מוד", אני עדיין אוהב אותו מאוד מהסיבה הפשוטה שזה המוצר היחיד בשוק היום שמאפשר לי לשחק עם דמויותיהם של כוכבי ה-WWE האהובים עלי, לשחזר קרבות היסטוריים ואפילו להקים ארגון היאבקות מתחרה. הבעיה הגדולה של סדרת המשחקים שמפיצה K2 והשנה פותחה על ידי Visual Concepts, זה שהיא מיועדת בעיקר למעריצי הז'אנר, אנשים שאוהבים שילוב בין עלילה טובה וקרבות תיאטרליים שמבוצעים על ידי אנשים אתלטים בטירוף, אבל לא מצליחה לספק את הקהל שלה בגלל מגבלות מטופשות על יוצרי תוכן בתוך המשחק וחיקוי חיוור בהעברת המוצר הטלוויזיוני לעולם המשחק.

אבל לפני שניגע בבאגים ובפיצ'רים שהעלו את חמתי, יש גם לא מעט דברים חיוביים במשחק. הדבר החיובי העיקרי זה שפשוט כיף לשחק בו. אין כותר אחר בשוק שמאפשר לך לשחזר את הקרבות האפים שאנו רגילים לראות מהמוצר הטלוויזיוני של ה-WWE. בין אם מדובר בקרב סולמות, כיסאות, שולחנות, זוגות, יחידים, שלשות, רביעיות ואפילו ארבע על ארבע וקרבות מעורבים בין נשים וגברים. למעשה באמצעות אופציה ליצירת קרבות עם חוקים מותאמים אישית תוכלו לשחזר ולשחק בכמעט כל התמודדות שתחשבו עליה, מלבד הקרבות הקלאסיים של שנות התשעים שעשו שימוש בגימיקים שונים (ארון קבורה, אמבולנס, לקבור מישהו חי באדמה) ששוב מצאו את עצמם מחוץ לסדרה.

WWE2K20 מציג גם רשימת מתאבקים ענפה המורכבת מכוכבים עכשוויים ואגדות כמו The Undertaker, הולק הוגאן, שון מייקלס, ריק פלייר ורבים אחרים, כך שתוכלו לשחזר קרבות היסטוריים או לנסות לבחון איך אנדרה דה ג'יאנט המנוח היה מתמודד היום מול המהירות של איי ג'יי סטיילס. 

השנה המשחק מציג כמה פיצ'רים מעניינים, הראשי בהם הוא סדרת קרבות היסטוריים המציגות את מהפכת הנשים בהאבקות בנשים האחרונות, במהלכן תצטרכו למלא יעדים בקרבות המלווים בקטעי אנימציה שמשחזרים את הרגעים המרגשים והמפתיעים מהקרבות המקוריים. אין ספק שמדובר במוד מהנה שמציג את המתאבקות הטובות בעולם כמו שרלוט פלייר, רונדה ראוזי ובקי לינץ', אבל מתמקד יותר מדי לטעמי במהפכה של השנים האחרונות ומתעלם לחלוטין מהנשים הנהדרות שכיכבו בשנות התשעים והיוו את הבסיס למה שאנו רואים היום. בסופו של דבר למרות שהיה כיף לשחק במוד הוא הרגיש קצר מדי ולא ממצה את הפוטנציאל האדיר שהיה בו.

מוד נוסף ולא חדש שמוסיף בעיניי למשחקיות הוא "המגדלים", שמוכר לנו ממשחקים כמו מורטל קומבט ומציב לכם שורת קרבות עם תנאים מיוחדים שעוזרים לגוון את המשחקיות (קרבות במהירות כפולה, קרב כניעות ועוד). המגדל המרכזי מציג את הקריירה של הכוכב העכשווי של WWE, רומן ריינס, ומלווה בקטעי וידאו בהם הוא משחזר את ניצחונותיו הגדולים. מוד חדש שהצטרף השנה ל-WWE2K20 וחייבים לציין שהוא בתשלום נוסף נקרא Originals והוא מציג גם מגדלים, אבל שמתקיימים בזירות חדשות שונות ומגוונות (כמו הבית של בריי ווייאט) ומציג לבוש, אביזרים ודמויות חדשות.

גולת הכותרת של משחקי ההאבקות בשנים האחרונות היה הניסיון לשחזר את מוד הקריירה מ-NBA2K, שהשנה מכריח אתכם לשחק בשתי דמויות – של מתאבק ומתאבקת שגדלים יחד בענף. הרעיון עצמו היה נחמד וחלק מסיפורי העלילה אף התפתחו לכיוונים מעניינים. אבל צורת ההגשה הלינארית וחוסר היכולת לקבל החלטות שישנו את הדרך שבה הקריירה שלכם מתפתחת הרסו עבורי את המוד הזה של המשחק. עד שלא נקבל את האפשרות לבחור מסלול שונה עבור סגנון הלחימה שאנו אוהבים (טכניים, אתלטיים, מהירות, כוח) והדרך שבה אנו נרצה להתקדם בקריירה שלנו (רעים שמקבלים טובות מההנהלה או טובים שנלחמים בתאגיד הרשע) אני אמשיך להתאכזב. 

אבל הבעיה הכי גדולה של WWE2K20 היא כאמור לא רשימת הבאגים הארוכה שליוותה את המשחק (אלו דווקא היו משעשים וידענו שיפתרו את חלקם הגדול). הבעיה של המשחק נשארה "Universe Mode", אותה פלטפורמה שאמורה לאפשר לך לייצר את המוצר הטלוויזיוני מא' ועד ת' – כלומר תיצור ברנד (חברה לקידום קרבות), תיצור בעצמך את ההיכל שבו ייערך המופע, תבחר את המתאבקים והמתאבקות וכן הלאה. בגדול מדובר במוד שהיה אמור להעסיק יו-טיוברים ברחבי העולם אבל בפועל גורם לך לתלוש שיערות כי הם עדיין, אחרי כל כך הרבה שנים, לא הצליחו לגרום לו לעבוד.

המחשבה שעמדה מאחורי "יוניברס מוד" בעת יצירתו הייתה שנוכל לשחק עם מי שנרצה ובהתאם לפעולותינו במהלך הקרב ולפעמים גם אחרי, אנחנו נפתח סיפור עלילתי באמצעות אנימציות מעבר ושינוי היחסים שלנו עם חברנו לתוכנית. אם זה היה עובד בצורה הזו לדעתי לא היה ניתן להניח את המשחק, אבל מה שאנחנו מקבלים זה AI שלא יודע לנהל בעצמו בצורה הגיונית את סידורי הקרבות, כאוס מוחלט מבחינה סיפורית ומעט מאוד גיוון בעלילות שאנחנו כבר כן מקבלים. אל תבינו אותי לא נכון, המשחקיות של WWE2K20 היא נהדרת כמו שהייתה בכל משחקי הסדרה, היא למעשה כמעט ולא השתנתה מעבר לכמה סידורי כפתורים שונים בשלט, אבל כל מי שצופה במוצר הטלוויזיוני יודע שקרבות טובים הם אלו שנבנים לאורך זמן, באמצעות סיפור טוב שגורם לך לרצות שמישהו ינצח ומישהו יפסיד – כמו אופרת סבון שמסתיימת עם כיסא בראש של הדמות הראשית.

בכל מקרה, למרות הביקורת הקשה והירידה הברורה באיכות התמונה בכותר של השנה (כנראה לכסות על בעיות זיכרון שבלטו בשנה שעברה), עדיין קשה לי לוותר על המשחק ועל הסדרה בכלל, לפחות כל עוד היא תהיה האופציה היחידה שלי בשבילי לכסח לג'ון סינה את הצורה. עותק הסקירה התקבל הודות לעדלי יונייטד, היבואנית הרשמית של המשחק. הכותר WWE2K20 זמין לרכישה אצל המשווקים המורשים.