לייסד דת חדשה ולהפיצה ברחבי העולם המוכר ואף לכוכבים, להקים אימפריה ששולטת על הים והיבשה בכוח החרב, להתמודד עם מגפות קטלניות ואיתני הטבע ואף לחיות מחדש אירועים דרמטיים בהיסטוריה האנושית – אלו רק חלק מהסיבות שהפכו אתCivilization  למשחק האסטרטגיה הממכר ביותר בשוק, וזה רק הולך ומשתפר.

Civilization VI, שפותח על ידי Firaxis Games ומופץ על ידי 2K GAMES, הוא משחק אסטרטגיה המאפשר לכם לנהל את האימפריות הגדולות בהיסטוריה העולמית, כמו רומא, מקדוניה, רוסיה, בריטניה, ארה"ב ומצרים - מתקופת ערש הציוויליזציה שבה אנשים נלחמו עם מקלות ועד לעתיד הנראה לעין שבו את החניתות החליפו טילי שיוט ומתקפות גרעיניות.

ההרחבה האחרונה של המשחק, Gathering Storm, מכניסה  תשעה מנהיגים חדשים עם יכולות מגוונות ושמונה ציוויליזציות חדשות. בנוסף ליחידות והבניינים החדשים שתוכלו להקים באימפריה שלכם, יש קמפיינים חדשים ומיוחדים כמו להיכנס לנעליו של אלכסנדר הגדול ולכבוש את היבשת, לשלוח מתנחלים לגלות יבשת חדשה ולהקים בה כלכלה מתפקדת ואפילו להתמודד עם מגפת "המוות השחור" שהחריבה את אירופה במאה ה-13 (מישהו אמר משהו על קורונה?).

עבור מי שלא מכיר את הסדרה המצוינת של Civilization, מדובר במשחק אסטרטגיה המבוסס על תורות, במהלכו אתם בונים את האימפריה שלכם באמצעות בניינים ממשלתיים ואזרחיים, מייצרים יחידות צבאיות או אזרחיות, וכל זה בדרך למגוון אפשרויות לניצחון – כמו שליטה דתית, תרבותית, טכנולוגית וכמובן צבאית.

ההרחבה החדשה של המשחק שמה דגש על השפעת שינויי האקלים ואיתני הטבע על האימפריות הרחבות שלכם, בין אם מדובר בשיטפונות או התפרצויות הר געש שיכולים למחוק אתכם מהמפה.

יש שלושה מצבי משחק מרכזיים: עולם פתוח וחופשי שבו אתם בוחרים אחת מהציוויליזציות הרבות ומובילים אותן ממצב של מתנחל בודד בתקופת האבן לאימפריה רחבה שמגיעה לכוכבים – ובמהלכו אתם חופשיים לבנות את התרבות שלכם לפי שאיפותיכם האישיות. מוד שני הוא הקמפיינים – אירועים מתוסרטים שמכריחים אתכם לטפל בבעיות שונות, בין אם צבאיות, כלכליות או בריאותיות. המוד השלישי הוא רב משתתפים, ומאפשר לכם לשחק יחד עם חברים ולגלות מי המנהיג הדומיננטי ביותר.

הדבר שהכי מאפיין את כל המודים של המשחק זה רמת ההתמכרות אליהם. רוב שחקני Civilization מכירים היטב את המשפט "רק עוד תור אחד", שמסמל יותר מכל את הקושי להיפרד מהמשחק וללכת לישון ברמה סבירה. מצאתי את זה לא מעט בשעות הלילה המאוחרות נלחם בפיהוקים עזים בעוד שהרוסים והצרפתים נוהרים לעבר גבולותיי, בידיעה שעוד מהלך אחד יביא לי את הניצחון וירחיק את הסערה.

הדרכים השונות שבהם אתה יכולים לעשות שימוש כדי להביא לניצחון רק מגבירים את ההתמכרות – במשחק אחד ניסיתי ללכת על ניצחון דתי ומצאתי את עצמי במלחמה עזה נגד איראן שכעסה על כך שייסדתי את הדת היהודית במצרים (הם כעסו גם שייסדתי את הדת הפיקטיבית נוקיביה), במשחק אחר מצאתי את עצמי מותקף בידי נשק גרעיני במרוץ חימוש נגד רומא. עולם המשחק בנוי בצורת אריחים ומבוסס על מהלכים שיש לכל דמות או מבנה בכל תור נתון, בעוד שהעולם פרוס לרגליך. מבחינה גרפית לא מדובר במשהו יוצא דופן, אבל הפרטים שהושקעו בבניית המודלים של הבניינים השונים (דגש על פלאי העולם המרהיבים שניתן לבנות במשחק) אכן מורגשים לטובה במשחק השנה.

עותק הסקירה התקבל הודות לעדלי יונייטד, היבואנית הרשמית של המשחק. הכותר Civilization VI זמין לרכישה אצל המשווקים המורשים.