בחסות מגיפת הקורונה, שהכתה בעולם, מהפכת התשלומים הדיגיטליים מגיעה לשיא - במטרה להשלים את תהליך היעלמותו של הכסף המזומן מחיינו ולהחליפו בארנקים דיגיטליים, צ'קים דיגיטליים, כרטיסי אשראי חכמים ללא מגע (בתקן EMV), מטבעות קריפטו ואפליקציות מתוחכמות נוספות. 

"אפליקציות התשלומים הדיגיטליים הן התפתחות טבעית ומתבקשת של המהפכה הדיגיטלית, ורק הגיוני הוא שכל אחד ואחת מאיתנו יעשה בהם שימוש", אומר קובי רם, מנכ"ל חברת V-CHECK, המפתחת צ'קים דיגיטליים ומערכת גבייה מקוונת. "תשלום דיגיטלי באמצעות אפליקציה הוא מהיר, נוח וידידותי, ניתן לבצעו בכל עת ומכל מקום, הוא חוסך כסף וזמן ומאפשר מעקב אחר כל פעולה. בנוסף, התשלומים הדיגיטליים מצמצמים למינימום את תופעת הכלכלה השחורה, שפוגעת באיתנותו של כל משק". 

לדברי רם, "מגיפת הקורונה מאיצה את השימוש בתשלומים דיגיטליים, כיוון שהציבור מעוניין באמצעי תשלום סטריליים המאפשרים ריחוק פיזי בין הלקוח לנקודת המכר. להערכתי, תנופת התשלומים הדיגיטליים תימשך גם לאחר שהמשבר יחלוף, לאור החוויות החיוביות של המשתמשים וההרגלים החדשים שרכשו". 

כרטיס אשראי, כספומט (צילום: אינג אימג')
כרטיס אשראי, כספומט (צילום: אינג אימג')

ישראל איחרה להצטרף למהפכת התשלומים הדיגיטליים, והיקף העסקאות באמצעותם הגיע בשנת 2019 לכ־2 מיליארד שקל בלבד. אך מהלכים רגולטוריים חשובים ישנו את התמונה בקרוב, ותשלומים דיגיטליים יהפכו לנחלת הכלל גם בישראל. בסוף 2020 ייכנס לתוקף תקן EMV, שהוא התשתית הטכנולוגית הנדרשת במסופי התשלום של בתי עסק כדי לכבד תשלומים חכמים.

"ילידי 2020 כבר לא יידעו מה זה כסף מזומן, כשם שילדים כיום לא יודעים מהם מכונת כתיבה, פטיפון או מברק. זו דרכו של העולם הדיגיטלי לשנות תחום אחר תחום בחיינו ולהפוך אותם לנוחים ויעילים יותר. רק שיהיה לנו מספיק כסף לקניות - ושנהיה בריאים!", מסכם קובי רם.