בצה"ל הוחלט על שורה של צעדים פיקודיים ומשמעתיים נגד כמה גורמים בבה"ד 1 בעקבות התפרצות תחלואת נגיף קורונה בבית הספר לקצינים. במסגרת ההתפרצות נדבקו עשרות חיילים וחיילות בבסיס. מפקד הבה״ד, אל"ם גיא לוי, הציג את מסקנות התחקיר שנעשה והפקת הלקחים בנושא. על פי דובר צה"ל, "ממסקנות התחקיר עולה כי באירוע זה, מעגלי ההתגוננות של היחידה מול הנגיף נפרצו בעקבות מספר תקלות שבבסיסן דיווח עצמי מאוחר בהופעת תסמינים וכן אי הקפדה על תשאול והחתמת הצוערים אודות מצבם הבריאותי". 

להלן הצעדים שינקטו: מפקד בה״ד 1 יקרא לשיחה עם מפקד זרוע היבשה, אלוף יואל סטריק, ולאחר השיחה יוחלט על נקיטת צעדים משמעתיים; למפקד הגדוד נרשמה הערה פיקודית על ידי מפקד פיקוד ההכשרות והאימונים, אלוף מוטי ברוך; מפקדת פלוגה בדרגת סגן סיימה את תפקידה באופן מידי ושתי מפקדות פלוגה נוספות נשפטו בדין משמעתי על ידי מפקד הבה"ד ונידונו לעונשים שונים; מספר מפקדי צוותים נשפטו בדין משמעתי על ידי המג"ד ונידונו לעונשים בדרגות חומרה שונות; שתי הצוערות אשר לא דיווחו על הופעת תסמיני המחלה, הודחו מקורס הקצינים.

מפקד זרוע היבשה, אלוף יואל סטריק, הדגיש את החשיבות בשמירה על כשירות צה"ל וכן שמירה על בריאות משרתיו. בנוסף, ציין כי בית הספר לקצינים, הינו סמן ימני וקטר עבור צה"ל כולו וימשיך להוות כך גם בהמשך. סגן הרמטכ״ל, אלוף אייל זמיר, הדגיש את אחריות המפקדים לכשירות יחידתם. בתוך כך הנחה סגן הרמטכ״ל את המפקדים לבצע את כלל הפעולות בהתאם להנחיות והפקודות למניעת התפשטות המגיפה בהינתן חולה מאומת או חשד לחולה ביחידתם.