צה"ל מכשיר בימים אלה צוות רפואי צבאי לאיוש שתי מחלקות קורונה בבית החולים רמב"ם בחיפה. ל"מעריב" נודע כי לצד שתי המחלקות הללו, הצבא יכשיר צוות רפואי נוסף לפתיחת מחלקה שלישית. להבדיל מהשתיים האחרות שייפתחו בתקופה הקרובה ברמב"ם, זו תיפתח רק במקרה חירום, במגלל מגבלות כוח אדם, שכבר עכשיו צומצם לטובת הסיוע הלאומי למערכה בקורונה.

פיקוד העורף ומפקדת הקורונה (צילום: דובר צה"ל)

שתי מחלקות הקורונה של צה"ל, שיטפלו באזרחים במצב בינוני, יכללו 80 מיטות טיפול לחולי קורונה. לצורך הטיפול, הצבא העביר מתפקידם השגרתי 41 רופאים, מעל 40 אחיות ועשרות רבות של חובשים. כבר כעת צה"ל הוריד מסד"כ הרופאים, גם מגדודים ובסיסי טירונים, רופא חטיבה, כאשר קצין הרפואה הפיקודי של פיקוד הצפון ינהל את האופרציה.

נוסף לכך, העבירו בצבא רופאים ואנשי צוות רפואי מסגלים שאמונים על רפואת השגרה של צה"ל. לעומת כוח האדם שהועבר מצה"ל לטובת שתי המחלקות שנפתחו ברמב"ם, בצבא סבורים כי הורדתם מהסד"כ של אנשי צוות רפואי נוספים לטובת פתיחת מחלקה שלישית כבר עלולה לפגוע באופן משמעותי יותר במערך הרפואי בצה"ל, ולכן בשלב זה הכנת המחלקה השלישית היא רק לצורך מצב חירום לאומי קשה יותר, והיא כאמור לא צפויה להיפתח כל עוד נמשכת הירידה בהיקפי התחלואה בישראל.