הפרה נוספת של ההנחיות על ידי אישיות בכירה: אחרי השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל, ראש השב"כ נדב ארגמן ואישים נוספים - גם הרמטכ"ל אביב כוכבי הפר את הנחיות הסגר הכללי שהוטל על אזרחי ישראל בחג הסוכות ואירח את הורי אשתו בביתו שבצפון, כך פורסם הערב (חמישי) בחדשות 12. 

נתניהו מעדכן על המשך הסגר

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "הרמטכ"ל נמנע לאורך כל התקופה מלארח ולהתארח שלא על פי ההנחיות. בערב המדובר הגיעו הורי אשת הרמטכ"ל, הגרים במרחק שלושה בתים, ושהו בחצר הבית בלבד, תוך שמירת מרחק ועטיית מסכות, וזאת מתוך הבנה מוטעית שההנחיות מאפשרות מפגש בשטח פתוח. הרמטכ"ל מצר על כך ומקבל אחריות מתוך הבנת החשיבות העליונה שבשמירה על ההנחיות". 

כזכור, מאז כניסת המגבלות החדשות לתוקף, התגלו בכירים רבים שהפרו את ההנחיות. על פי הפרסומים, השרה גמליאל אף ניסתה לכאורה להטעות את משרד הבריאות במהלך החקירה האפידמיולוגית, כאשר טענה שמקור הדבקתה בנגיף הקורונה הוא הנהג שלה. רק אחרי שאפשרות זו נשללה כיוון שבני משפחתה שחלו איתה לא באו במגע עם הנהג, הודתה השרה כי היא ובני משפחתה ביקרו בבית הכנסת של משפחתה בטבריה במהלך יום הכיפורים. 

ח"כ מיקי לוי הודח מתפקידו בוועדת הקורונה, לאחר שפורסם כי הפר את הנחיות משרד הבריאות והתארח אצל בנו בתקופת הסגר. לוי התנצל והודיע כי ישלם כל קנס שיוטל עליו. "אני מתנצל בפני הציבור מעומק ליבי. בלי להיכנס לפרטים כאלה ואחרים, ההתנהלות שלי הייתה לא ראויה".

גם ראש השב"כ, נדב ארגמן, אירח במהלך חג הסוכות בני משפחה משפחה בביתו, זאת בניגוד להנחיות משרד הבריאות במסגרת המאבק הלאומי להורדת התחלואה בקורונה. שירות הביטחון הכללי מסר בתגובה לחשיפה: "לא מתייחסים לחייו הפרטיים של ראש השב"כ". מאז הספיק ארגמן להתנצל והדגיש כי הוא "לוקח אחריות מלאה".