בדרך לחיסון כחול לבן? המרכז הרפואי שיבא בתל השומר, מגייס בימים אלה באופן פעיל אנשים שישתתפו בניסוי קליני כחלק מהמאמץ הלאומי למציאת חיסון לנגיף הקורונה. ניסוי זה יהיה השלב הראשון מתוך שניים, בפרויקט של המכון הישראלי למחקר ביולוגי. "אחרי סוכות תחל שיבא בגיוס מתנדבים למחקר החיסון נגד וירוס הקורונה, שיפותח בישראל", נכתב בהודעת המייל שנשלחה לעובדי שיבא.

חיסון לנגיף הקורונה: אלה המעבדות של החברות המובילות בתהליך

על פי הודעה שנשלחה לעובדים, המשתתפים בניסוי יהיו אנשים מעל גיל 18, שלא חלו בווירוס הקורונה בעבר. כמו כן, על מנת לוודא כי השפעת החיסון לקורונה אינה פסיכולוגית, נקבע כי חלק ממשתתפי הניסוי יקבלו את החיסון האמתי, אולם אחרים יוקצו לקבוצת ביקורת, ויקבלו פלצבו (תרופה פיקטיבית).

"הסיכוי לקבל את החיסון יהיה גדול פי שלושה מהסיכוי לקבל פלצבו", נכתב בהודעה שנמסרה לעובדי בית החולים.

בדיקות קורונה (צילום: רפי קורן,באדיבות בית החולים הלל יפה)
בדיקות קורונה (צילום: רפי קורן,באדיבות בית החולים הלל יפה)

עוד צוין כי לאחר ההרשמה, יחוסנו הנבדקים, ואז ייבדקו במרווחי זמן שונים מספר פעמים במהלך שנה. נדגיש כי כל הבדיקות עתידות להתקיים בבית החולים שיבא, ויכוללו בדיקת דם, בדיקת רפואיות, ומיונים אחרים, זאת כל פי הנדרש.

דוברת בית החולים החולים שיבא אישרה כי אכן גיוס המתנדבים לניסוי קורם עור וגידים בימים אלה, אולם נמנעה מלמסור פרטים נוספים בנושא. לדבריה: "הגיוס מתרחש תוך הקפדה לגייס מתנדבים ממגוון רקעים ומגזרים". עוד הדגישה דוברת בית החולים כי "הניסויים לא יחלו עד סוף אוקטובר".