הקורונה בישראל: מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר (שלישי) עולה כי במהלך היממה האחרונה עמד אחוז הבדיקות החיוביות על 7% לאחר שבוצעו 47,136 בדיקות ברחבי הארץ. לפי הנתונים, אתמול אובחנו 3,097 מאומתים לקורונה, כאשר מחצות אובחנו 285 חיוביים נוספים. מניין הנדבקים מאז פרוץ המגפה עומד כעת על 295,037, בהם 51,250 חולים פעילים. 

מהנתונים עולה עוד כי מספר החולים שמצבם קשה ירד ל-801, בהם 242 מונשמים. כמו כן, מניין הנפטרים מאז פרוץ המגפה נותר 2,201, כאשר מנגד החלימו 241,764 חולים מאז חודש מרץ. 

לפי דוח מרכז המידע והידע למערכה בקורונה של אמ"ן היקף ההדבקה היומי הממוצע בשבוע האחרון גבוה עדיין באופן משמעותי מהערכים שיאפשרו לישראל התמודדות יעילה עם קטיעת שרשראות הדבקה.

מחלקת הקורונה בבית החולים רמב"ם, קרדיט דובר צה"ל

מעיקרי תמונת המצב של משרד הבריאות שפורסמה אתמול עולה כי המגפה בישראל עודנה מפושטת, אך ניכרים בה סימנים ראשוניים לבלימה. במשרד הבריאות מסבירים כי אחד המדדים הבולטים לבלימה הוא הירידה בשיעור הבדיקות החיוביות לקורונה, גם בימים שבהם מספר הבדיקות הכולל היה קטן יותר. עם זאת, ישראל ממשיכה להיות בין המדינות המובילות בעולם, ביחס לגודל האוכלוסייה, במספר המתים ליום מקורונה ובממוצע השבועי של מספר הנדבקים החדשים ליום.