"לא כולם שומרים על הכללים עד הסוף": שר הבריאות יולי אדלשטיין עלה היום (רביעי) לשאת דברים לאחר פגישה שקיים עם ראשי הרשויות המקומיות במטה בנימין. הוא שיבח את שיתוף הפעולה מצד ראשי הערים ואת השמירה על הכללים, שהובילה לדבריו לירידה בתחלואה. בהמשך התייחס לאפקטיביות הסגר הכולל שהוטל בתקופת החגים ואמר כי "הנתונים מראים שאנחנו לא סובלים לחינם". 

עם זאת, ציין כי על אף המגבלות, עדיין ישנם נתוני הדבקה גבוהים יחסית, כ-3,000 נדבקים גם בימי מגבלות התנועה, מה שמעיד על כך שלא כל הציבור נשמע להנחיות: "לא כולנו שומרים על הכללים עד הסוף. אני מבין את הלחץ של האנשים, המצב באמת קשה. אבל צריך לזכור שהנגיף הוא לא רוכב אופניים, הוא לא מתקשה בעלייה. כמו שהוא ירד באלפים, הוא יכול לעלות בחזרה לאלפים". 

שר הבריאות אדלשטיין על מתווה בתי הכנסת. צילום: ערוץ הכנסת

יולי אדלשטיין (צילום: משרד הבריאות)
יולי אדלשטיין (צילום: משרד הבריאות)

עוד ציין השר כי גם במקרה של הקלה בהנחיות שתתקבל בימים הקרובים, אסור להגיע למצב של חוסר ציות מוחלט: "אם לא נשמור על הכללים ולא נזכה בשיתוף פעולה מלא של הציבור, יש לנו דוגמה של רשויות מקומיות שמאד נכונות לשתף פעולה, כל אחד מאיתנו צריך לזכור שגם שיהיה מותר לצאת מעבר למגבלת הקילומטר, עדיין אסור לצאת לבילויים. גם כשיהיה מותר לבקר קרובים, זו לא סיבה לחבק את דור בני גיל הזהב. החזרה לבתי הספר - צריך שזה יתנהל בצורה הדרגתית, שלב שלב. לא נכנע ללחצים, אני מבקש מאנשים להיות סבלניים". 

"צריך לזכור בכל התחומים שאם נגיע לאנרכיה, נדרדר את המדינה לאסון בריאותי, כלכלי וחברתי. צריך להיות בזה יחד ולשמור על אמון הציבור. צריך להבין למשל שהתקהלויות הן סכנה גדולה שגדלה ביציאה של כולנו מהסגר. אני מבקשת מכולם לא לערוך אירועים המוניים ולא להשתתף בהם", אמר השר.

קורונה - מחסומים לאכיפת הסגר הכללי (למקום ולמצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: דוברות המשטרה)
קורונה - מחסומים לאכיפת הסגר הכללי (למקום ולמצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: דוברות המשטרה)

בהמשך התייחס לחתונות ואמר כי בשל האישור להשתתף בחתונות של קרובי משפחה, הגיעו לידי משרד הבריאות הזמנות לאירועים המוניים. "התרנו לקיים טקס נישואין בהשתתפות המשפחה הגרעינית, בהגבלה של עד 20 איש. כל ניסיון לערוך מסיבות בתקופה הזו מכל אירוע משפחתי, זו עבירה חמורה על הנחיות משרד הבריאות וסכנה של ממש", אמר אדלשטיין.