פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, התייחס הבוקר (חמישי) בראיון בגלי צה"ל לאירוע האלים שהתרחש אמש בחתונה בגבעת זאב, והבהיר כי הוא "ממשיך לגבות את המשטרה". לדברי גמזו, "הדבר הכי נכון הוא שאירוע כזה לא יתקיים". בהתייחס לדיון בקבינט הקורונה בנושא ההקלות, אמר גמזו: "עמדתי היא שבהחלט אפשר בתחילת השבוע לעשות את הצעד הראשון של ההקלות".

שינית את התגובה שלך אתמול.
"לא אמרתי שצריך לבדוק את הנושא, אני ממשיך לגבות את המשטרה. מה עוד צריך לקרות? כולנו בסגר, 700 חולים קשים בבתי החולים, למשטרה קשה, המשימה הזו מורכבת. מבקשים ממנה למנוע התקהלויות במצבים מאוד רגישים, צריך להבין את הקושי שלה. אנחנו רוצים לצאת מאירוע הקורונה הזה וזה מחייב את כולנו". 

אתה מגבה ב-100% את התנהלות המשטרה.
"אני מגבה את המשטרה, תבינו שיש להם פעולת שיטור מאוד קשה. הדבר הכי נכון שצריך לקרות הוא שהאירוע לא יתקיים כדי לא לאתגר את המצב הזה. השוטרים לא באים לעשות רע, הם באים לעזור לנו. בסוף מגיע שוטר, מה הוא יעשה? צריך לעזור לו ולהבין את המצב שבו הוא נמצא ולפזר את ההתקהלות במקום לריב איתם". 

לא יהיה סגר דיפרנציאלי בערים האדומות?
"גם המנהיגים הפוליטיים מבינים שאת הקורונה אי אפשר לנצח בקלות. מה זה ערים אדומות? כל ישראל כרגע בסגר, כולנו עדיין בסגר. זה לא אומר שאם יוצאים מהסגר בכל עיר יש את אותה רמת תחלואה שמאפשרת לעיר לצאת מהסגר. יש ערים שאם יצאו עכשיו מהסגר - התחלואה בהן כל כך כבדה שזה פשוט יחזור מהר. לכן, צריך לעזור לאותן ערים ולתת להן את האמצעים. ארבעה שבועות זה לא מספיק לחלק מהערים במדינת ישראל. שיעור הבדיקות החיוביות בחלק מהערים האדומות הוא עדיין 15% וזה גבוה". 

אלימות משטרתית בגבעת זאב

יש 2,857 מאומתים לקורונה אתמול. זה מאפשר להקל בסגר?
"יש את נתוני הבוקר שמראים על ירידה, אנחנו נמצאים ב-2,000 מאומתים. שיעור הבדיקות החיוביות הוא קצת פחות מ-8%, מקדם ההדבקה הגיע ליעדים של 0.8, אבל אנחנו צריכים כמות מאומתים כשמתסכלים על מספר ימים אחורה, ולהערכתי אנחנו מגיעים ליעדים. נצטרך לראות ביום ראשון. עמדתי היא שבהחלט בתחילת השבוע אפשר לעשות את הצעד הראשון של ההקלות. נמצא את האפשרות לוודא את זה, אבל מסתמן שניתן להגיע ליעדים האלה בתחילת השבוע". 

דרעי הזהיר שיהיה מרד בלי מתווה לפתיחת הישיבות. 
"תראה, מתווה ישיבות כשהן במבנה פניימתי ששומר על המסגרת בתוך אותו מבנה ללא הסתובבות בתוך הערים - ניתן לפתוח אותן. זה יכול להיות אפשרות של פתיחה". 

הגענו ליעדים שמאפשרים להתחיל לצאת מהסגר בעצם. 
"אני רק רוצה להסביר שהיעד של 2,000 הוא יעד של ממוצע שבועיים. אני מניח שכשאנחנו נמצאים ב-R0.8 זה אומר שקצב המאומתים צפוי להמשיך לרדת. אבל אני אומר לכולם ששום דבר עדיין לא בטוח. אני מזהה יישובים שהירידה הראשונה שהייתה להם מתמתנת היום. לכן, כל כך חשוב נושא ההתקהלויות".

קורונה - המשטרה סגרה בית כנסת בבני ברק. צילום: דוברות המשטרה