מנכ''ל משרד הבריאות פרופסור חזי לוי התראיין היום (ראשון) לכאן ב' ואמר כי "המשך ההקלות תלוי בשימור מגמת הירידה בתחלואה". הריאיון מגיע לאחר שהחל מהבוקר הוסרה מגבלת 1,000 המטרים, נפתחו עסקים ללא קבלת קהל וכן נפתחה מערכת החינוך לגילאי 6-0.

נתניהו בפתח הקבינט: "הסגר הוא הצלחה אדירה"

מנכ''ל משרד הבריאות אמר על הסרת המגבלות כחלק מהצעד הראשון במתווה ליציאה מהסגר: "מגיע לציבור ציון לשבח על כך שהצלחנו להוריד את מקדם ההדבקה ואחוז המאומתים. זוהי הצלחה של כולנו כציבור".

בתגובה להוראת הרב קנייבסקי אמר פרופסור לוי: "צר לי מאוד שכזו הוראה ניתנת על ידי מנהיג ששולח ילדים ללמוד בניגוד למגבלות שבקענו. זה עלול לעורר מחדש את התחלואה". הרב קנייבסקי הורה אמש לפתוח את מוסדות החינוך החרדיים לבנים זאת בניגוד לרב שלום כהן, נשיא מועצת חכמי התורה שהורה להשאיר את תלמודי התורה הספרדיים סגורים.

הרב חיים קנייבסקי (צילום: יעקב כהן, פלאש 90)
הרב חיים קנייבסקי (צילום: יעקב כהן, פלאש 90)

פרופסור לוי אף התייחס להשבת הלימודים בכיתות א'-ד': "בעוד כשבועיים אנחנו רוצים לפתוח את הכיתות, אך אם התחלואה תעלה שוב נצטרך לחשוב אם לעשות זאת". כזכור, היום נפתחו מחדש גני הילדים והמסגרות לגיל הרך לאחר כחודש בהתאם למתווה היציאה מהסגר. לפי המתווה צוות הגן יהיה צוות קבוע ולא יתקיימו פעילויות של מפעילים חיצוניים. על הצוותים יהיה לעטות מסיכה לכל אורך היום.