"בצל הפרת ההנחיות": תמונת המציאות במדינה התחלקה היום (ראשון) לשני חלקים נפרדים: האחד - פתיחת מוסדות החינוך לגיל הרך (0-6) כפי שאישר קבינט הקורונה, השני - פתיחתן של מוסדות חינוך שאינם מיועדים לגיל הרך, זאת בעיקר במגזר החרדי. על רקע הפרת הסגר החמורה, נשאלו קוראי "מעריב" מה לדעתם צריכה הממשלה לעשות נגד הפרת ההנחיות במגזר החרדי? והתוצאות מפתיעות

מחסומים ביישובים חרדים. צילום: איתן אלחדז/TPS

22.7% מהמצביעים העריכו כי אכיפה קשה של משטרת ישראל, תוך חלוקה מוגברת של קנסות למפרי ההנחיות הן שיביאו מיגור התופעה באופן הטוב והיעיל ביותר. לעומתם, 11.3% הצביעו "אם השרים מפרים את ההנחיות, למה להם אסור?". תשובה זו מגיע על רקע שרשרת אירועים בהם הפרו אישים בכירים ונבחרי ציבור את הנחיות משרד הבריאות לתקופת הקורונה ואף הפרו את הסגר. בין הבכירים שהפרו את הנחיות משרד הריאות: השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל (הליכוד), ראש המוסד, נדב ארגמן, שר הדתות, יעקב אביטן (ש"ס) וראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי. 

סקר מעריב: הפרת ההנחיות במגזר החרדי (צילום: מעריב אונליין)
סקר מעריב: הפרת ההנחיות במגזר החרדי (צילום: מעריב אונליין)

עוד נציין כי ברוב מכריע מצביעו הקוראים כי שלילת תקציבים מתלמודי התורה שנפתחו בניגוד להנחיות משרד הבריאות, זהו הפתרון המיטבי להתמודדות עם הסוגיה המורכבת. לעומת זאת, 12.7% מהמצביעים מאמינים כי הידברות נכונה והסברה לרבנים הערים ולתלמידי הישיבות יהיו פתרון מספק, ואף יצליח להביא לבלימת התפועה במגזר החרדי. 

כזכור, שר הבריאות יולי אדלשטיין התייחס לנושא זה בהצהרתו הערב והדגיש: "פניתי ליועמ"ש וביקשתי ממנו לבדוק את האפשרות לשלול רישיונות ותקציבים ממוסדות החינוך שנפתחו ללא אישור - היום נרשמו קנסות, אבל ברור לי ש-5000 ש"ח קנס זה לעג לרש במוסדות כאלה". עוד הוסיף אמר אדלשטיין בהמשך דבריו כי "הסגר היה קשה, ואין לי ספק שלא עבר כלאחר יד אצל הרבה משפחות ואנשים שהתקשו בפרנסה, אבל צריך לראות את המספרים - משיא התחלואה, ממספרים שאי אפשר לחיות איתם, ירדנו למספרים סבירים".