ראשי רשויות ברחבי הארץ מדווחים כי בימים האחרונים, מאז החל מבצע בדיקות הקורונה בקרב אנשי החינוך, נמצאו כבר עשרות חולים מאומתים לנגיף. כזכור, בסוף השבוע, לאחר שקבינט הקורונה החליט על חזרה של הגנים לפעילות, החל מבצע של בדיקת צוותי החינוך. 

ברמת גן הבדיקות חשפו עד כה 8 גננות וסייעות שנדבקו בקורונה. בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו ראש העירייה כרמל שאמה הכהן, כתב: "בזכות הבדיקות מנענו סגירת גנים רבים, מאות בידודים של משפחות ועשרות הדבקות חדשות".

גם ברחובות נמצאו נכון להיום כבר 10 חולים מאומתים בקרב אנשי החינוך. באגף החינוך בעירייה מציינים כי הם נערכו מראש עם כוח אדם חלופי ו-340 הגנים בעיר נפתחו אתמול ללא תקלות. ראש העיר רחמים מלול: "מבחינתנו בטיחות הילדים והצוותים החינוכיים היא מעל הכל. מיד עם ההערכה שיהיו לימודים השבוע הנחינו את הצוותים להיבדק כדי למנוע הדבקות אפשריות. פתחנו מתחמים בזמן הרלוונטי כך שעם קבלת התוצאות נותר לנו  די זמן להיערך מראש עם אנשי צוות חלופיים, והעיקר- מנענו הדבקה אפשרית". 

בעפולה התגלו שני מקרים של אנשי צוות שנמצאו מאומתים לקורונה. אבי אלקבץ, ראש עיריית עפולה, אמר: "שמחנו לפתוח את גני הילדים לאחר היערכות מוקדמת נכונה וראויה. בימים אלה אנו נערכים לפתיחת בתי הספר בכל מסגרות החינוך ומאחלים הצלחה לכל הצוותים החינוכיים והילדים היקרים שלנו. יחד נשמור על עפולה ירוקה".

אלקבץ קרא בשבוע שעבר לכל סניפי קופות החולים בעיר לתת קדימות לגננות ולסייעות גני הילדים ,להן המליץ להיבדק בטרם ישובו לעבודה. בעקבות הקריאה התגלו שתי סייעות כחיוביות והוחלפו מיד בסייעות אחרות, מה שהציל למעשה את הצוותים של אותם גני ילדים, כולל הילדים והוריהם מכניסה לבידוד ממושך עוד בטרם חזרו ללימודים.

הערכת המצב שקיים רה"מ נתניהו במטה המשטרה בבית דגן. צילום: לשכת רה"מ

יו״ר פורום הגנים הפרטיים, חנן דגן, התייחס היום לחזרה לגנים ותקף את הממשלה: "שוב היא כשלה בבנייה נכונה של יציאה מהסגר ופתיחת מערכת החינוך. בשל תקופת ההערכות הקטנה שניתנה, כ-3000 גננות וסייעות עברו בדיקת קורונה מתוך כ-100 אלף אנשי צוות. זה לעג לרש וחסר כל משמעות. יחד עם זאת, ההורים הצביעו ברגליים והביעו את אמונם במערכת החינוך לגיל הרך וכ-90% מתוך מהמסגרות הפרטיות נפתחו ו-10% בלבד מהילדים לא הגיעו לגנים".

דגן אמר עוד כי "המלצות משרד הבריאות לחזרה לשיגרה מנותקות מהמציאות - אי אפשר להנחות גננות לגיל הרך לעטות מסכות ולשמור מרחק של שני מטר. לא נחליף לילדים טיטול עם מלקחים וילדים בגיל הזה חייבים את החיבוק והקירבה, אחרת בעוד שנתיים נראה את הילדים האלו אצל פסיכולוג. מזה זמן רב אנחנו קוראים למשרד הבריאות לשבת איתנו אנשי השטח יחד על מתווה חזרה לשיגרה בצורה הנכונה והבטוחה ביותר עבור ילדי ישראל, אך לצערי אין כל מענה או התייחסות. 2500 גנים נסגרו מאז פרוץ משבר הקורונה. הממשלה חייבת לסייע לגנים הפרטיים לשרוד, אחרת תוך שבועות בודדים מאות גנים נוספים יקרסו".