שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ הגיע היום (שני) לפגישת סטטוס ולסיור במכון הביולוגי שהוא יחידת סמך של משרד הביטחון, לקראת תחילת הניסוי הצפוי בבני אדם בסוף חודש אוקטובר לצורך ייצור החיסון נגד נגיף הקורונה.

בני גנץ ופרופ' שמואל שפירא במכון הביולוגי. צילום: יוסי לנגטל

גנץ קיבל סקירה על ההשלמות הנדרשות לתחילת הניסויים, לוחות הזמנים וכן על עבודת הייצור של החיסון, נפגש עם ראשי צוות המחקר ובירך אותם על פריצת הדרך ועל עבודתם המסורה.

בסיום הביקור אמר גנץ: "אנחנו נמצאים ברגע משמעותי מאוד. פרופ' שפירא מנהל המכון הביולוגי וכל הצוות עשו עבודה פנטסטית, הם החוד המדעי של מדינת ישראל והם הביאו את החיסון לשלב שבו נוכל להתחיל בקרוב את הניסוי בבני אדם. אם התהליך יצלח, זו תהיה בשורה גדולה למדינת ישראל ואולי לכל עמי העולם. אני מבקש להודות לכל אנשי המכון וצוות החוקרים, אתם מקור לגאווה לאומית".

פרופ' שפירא: "יצאנו לדרך לפני תשעה חודשים ב-2 בפברואר ואנחנו נכנסים להקפה האחרונה בסוף אוקטובר. יש לחיסון שם מסחרי - "Brilife":  בריאות, il עבור מדינת ישראל וחיים. אנחנו מודים לשר הביטחון על הרוח הגבית, ואנחנו נמשיך לפעול למען בריאותם של אזרחי ישראל, וגם למען הכלכלה והחברה הישראלית".