ועדת הקורונה בכנסת בראשות ח"כ יפעת שאשא ביטון התכנסה היום (שלישי) לשני דיונים שיעסקו במשבר הקורונה. הדיון הראשון יעסוק בהענקת סמכויות לרשויות המקומיות לטיפול במאבק בנגיף ואילו הדיון השני יתמקד במדיניות בדיקות הקורונה, עלות הבדיקות, אפשרות בדיקות ללא הפניה וכן מצב הבדיקות בחברה הערבית. 

יו״ר השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין חיים ביבס אמר במהלך הדיון: ."בתקופה האחרונה אנחנו מנהלים סוג של מאבק. אנחנו לוקחים דוגמאות מהעולם כמו מנהטן ששם הכניסו את מודל הרמזור כי מבינים שהגורמים האופרטיביים למטה זה השלטון המקומי - הוא זה שיודע לעבוד עם התושבים ומה לעשות כדי בסופו של דבר להפוך את הערים שלנו לירוקות בכל הנושאים: חינוך, רווחה וכו'".

"הממשלה עושה הכל כדי לא לתת את הסמכויות לרשויות המקומיות ואני חושב שזה הזמן להעביר את הסמכויות, ולכל עיר יהיה סמכויות לפי הצבע שלה - צריך לנהל את זה דיפרנציאלי", הדגיש ביבס. "בסוף צריך גם לזכור שהחלטות פוליטיות ולא ענייניות מביאות אותנו לאן שאנחנו נמצאים. אני דורש נתונים ממשרד הבריאות ואין. אנחנו מאבדים שנה שלמה בחינוך שלא יהיה לנו איך להחזיר אותה. אם נתרכז ב35% אחוזים הבעייתיים נוכל למגר את התחלואה באזורים הללו".

ביבס אף סיכם והודיע כי "אנחנו לא מתכוונים להמתין, אנחנו מתחילים להריץ את מודל הרמזור ולא נמתין שמישהו יקבל את ההחלטה, אך ככל שייתנו לנו יותר סמכויות נוכל להביא לבלימה משמעותית וליכולת לחזור לשגרה ולנהל את החיים כמו שצריך". 

הדיון בוועדת הקורונה (צילום: דוברות ח''כ יפעת שאשא-ביטון)
הדיון בוועדת הקורונה (צילום: דוברות ח''כ יפעת שאשא-ביטון)

בהמשך היום צפוי להתכנס קבינט הקורונה כדי לדון בתמונת מצב התחלואה בקורונה אחרי יישומו של השלב הראשון בתכנית היציאה מהסגר. השרים ידונו גם על השלב השני, אך כעת - ברמה תאורטית בלבד. גורם בקבינט הקורונה אמר למעריב: "השלב השני לא קרוב, אנחנו עוד לא שם". כמו כן, השרים ידונו במתווה חזרת הישיבות החרדיות ללימודים (מתווה הקפסולות).