ברקע השיפור במצב התחלואה בקורונה: פרויקטור הקורונה ומנהל "מגן ישראל", פרופסור רוני גמזו, קיים היום (שלישי) תדרוך לתקשורת, בו סקר את תמונת המצב בישראל. "רואים ירידה בתחלואה בכל המגזרים", אמר גמזו בראשית דבריו, "ראינו גם ירידה משמעותית מאוד בערים האדומות, שחשבנו והערכנו שיוביל אותן להיות כתומות, אך הארכנו בכל זאת את הסגר בעוד מספר ימים כי חשבנו שכך בטוח יותר עבור כולנו, ואכן ראינו יציאה של רכסים, לאחר מכן ביתר עילית ומודיעין עילית, והיום בבוקר גם בני ברק ואלעד כולן יורדות מהאדום אל הכתום וזו בשורה חסרת תקדים, כל הכבוד לרשויות המקומיות ולתושבים".

 "זה לא אומר שזה זריקת הרגעה, צריך להמשיך לנהל את התחלואה, עושים סקרים כלליים במגזרים ומסתכלים על כל עיר ועיר, לא רק על הצבע, על יחס ההכפלה, שיעור הבדיקות החיוביות. בשיא המגפה רוב הערים בישראל היו באזור האדום ולאט לאט נעו למקדם הכפלה נמוך מ-1, כלומר נסיגה בתחלואה".

בהמשך אמר כי מדיניות הבדיקות תשונה כך שניתן יהיה לבצע בדיקות דרך קופות החולים ללא הפניה מרופא. הפרמטרים למעבר לשלב הבא של ההקלות, לפי גמזו, הם אלף מאומתים ביום ומקדם הדבקה נמוך מ-0.8. 

כזכור, ועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל אישרה אתמול את הצעתו של גמזו, לבטל את ההכרזה על היישוב רכסים כ"אזור מוגבל", נוכח השיפור בנתוני התחלואה. גמזו ביקש להסיר את הסגר גם על מודיעין עילית וביתר עילית וכן על שכונת מטסדורף בירושלים, שציוני הרמזור בהן השתפרו.