משרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות הודיעו הערב (שבת) כי בהמשך להחלטת קבינט הקורונה מיום חמישי אישר הקבינט במשאל טלפוני  תקנות נוספות לבקשתו של משרד הבריאות, הנוגעות לקיום תחרויות ספורט, הפעלת צימרים, פתיחת מספרות ומכוני יופי, תפילות ועוד.

דברי נתניהו בפתח קבינט הקורונה, קרדיט: לע"מ

להלן התקנות שאושרו:

- ניתן יהיה לקיים אימון ותחרויות לספורטאים תחרותיים, ילדים ונוער, ובענף השחייה והספורט המוטורי - גם בגירים.

- ניתן יהיה לקיים שיעורי נהיגה בכפוף להוראות של נסיעה ברכב פרטי – עד נהג ושני נוסעים ברכב. 

- ניתן יהיה להפעיל מסגרות רווחה ושירותים נוספים המנויים בסעיף 11(ב) לחוק, שלא רק בעבור טיפול סוציאלי חיוני. תיקון זה יאפשר בין היתר הפעלת שירותים במסגרת "מרכזי יום ומועדונים לאזרחים ותיקים", או שירותים להפגת בדידות המיועדים לאזרחים ותיקים, לרבות אלה שאינם במסגרת שירותי הרווחה של הרשות המקומית וכן ספריות לעיוורים.

- מותרת הפעלת מקום עבור אימון או תחרות של ספורטאי מקצועי וכן של ספורטאי תחרותי. 

- בנוסף להפעלתם של שמורות טבע וגנים לאומיים תתאפשר גם הפעלתם של שטחים פתוחים של אתרי מורשת ואתרי עתיקות.

- צימרים: תתאפשר הפעלת מתחם אירוח שבו עד ארבע יחידות אירוח נפרדות לגמרי, כאשר כל יחידה תשמש בעבור אנשים הגרים יחד, בלבד. הפעלת מתחם אירוח בניגוד לתנאים תהווה עבירה שהקנס בגינה הנו 5,000 שקלים.

- תתאפשר הפעלתם של מקומות למתן טיפולים לא רפואיים בגוף האדם, כגון מספרות וטיפולי יופי וקוסמטיקה, וכן טיפולי רפואה משלימה. זאת, בכפוף לתנאים הקבועים בתקנות, כולל חובת תיאום ביקור מראש. יובהר כי טיפולים אלה כוללים גם טיפולים כגון רכיבה טיפולית, טיפולי נפשי או רגשי וכד' וכן בריכות טיפוליות.

- תתאפשר הפעלת מתחמי דרייב-אין לצורך צפייה בסרט. 

- תפילות: תתאפשר תפילה בלבד עד 10 אנשים במבנה ו-20 אנשים בשטח פתוח. תפילה בבית תפילה עם מספר אנשים גבוה מהמותר תהווה עבירה פלילית שהקנס בגינה הנו 500 שקלים לכל אחד מהנוכחים.

- אירועים מסוג חתונה, מסיבה, טיול מאורגן או טקס יתאפשרו עד 10 אנשים במבנה או 20 בחוץ (ולכל היותר עד 20 אנשים). 

- חל איסור על ארגון או השתתפות באירוע מסוג: אירוע ספורט, כנס, פסטיבל ומופע בידור ואומנות.

- חל איסור על מפעיל מקום ציבורי ועסקי או מחזיק במקום פרטי לקיים אירוע אסור, וחל איסור על נותן שירותים (שירותי צילום, הסעדה, מוזיקה, תאורה ותשתיות) לתת שירות עבור אירוע אסור או אירוע שמספר המשתתפים בו עולה על המותר. העובר על הוראה זו צפוי לקנס בסך של 5,000 שקלים. 

- תחול חובת שמירת מידע על ידי מחזיק של מקום ציבורי או עסקי שהכניסה אליו נעשית בתיאום או בהזמנה מראש לצורך מסירתה במקרה הצורך לשם ביצוע חקירה אפידמיולוגית (כגון מקום למתן טיפולים לא רפואיים בגוף האדם, מקום למתן טיפול רפואה משלימה ועוד). 

התקנות ייכנסו לתוקף מחר (ראשון) בשעה 6:00 בבוקר. התקנה לעניין הגבלת אירועים והנגזרות הפליליות מהוראה זו ייכנסו לתוקף באותו יום בשעה 14:00. התקנה לעניין הפעלת מקום עבור אימון של ספורטאים תחרותיים ומקצועיים נכנסה לתוקפה כבר היום. תוקפן של התקנות הנו עד ה-14 בנובמבר 2020.