ברקע הודעת משרד הבריאות לפיה לראשונה בגל התחלואה הנוכחי מקדם ההדבקה R ירד מתחת ל-1 והימשכות מבצע החיסונים לנגיף הקורונה "חוזרים לחיים" ברחבי הארץ, התראיינה ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס ב"כאן ב'", ואמרה כי "מדינת ישראל עושה כל שביכולתה כדי להמשיך את הרכבת האווירית של החיסונים לארץ, כדי שכל מי שמעל גיל 16 יוכל להתחסן". 

ראשית התייחסה אלרעי-פרייס לשיעורי התחלואה והפרת ההנחיות במגזר החרדי ואמרה כי "רוב הציבור החרדי כן נשמע להנחיות אבל לראות את התמונות האלה זה באמת מזעזע, אין לי מילה אחרת. בשיא התחלואה במגזר יש תחלואה מטורפת, 35%-40%. יש שם אלפי חולים והם עושים כאלה התכנסויות. רק עכשיו אנו רואים את הירידה בתחלואה". היא הוסיפה כי במשרד הבריאות "לוחצים על אכיפה במקומות המועדים ודוחפים לכך במשך שבועות ארוכים".

לדבריה, "העובדה שלא מוודאים בידוד לנכנסים בנתב"ג בשנה האחרונה הוא אחד המחדלים הגדולים. זה הקושי במגפה הזו. אי אפשר לצפות שיהיה שוטר ופקח בכל פינה ואצל כל אחד בבית".

הוואריינט הבריטי אלים יותר בקרב נשים בהריון?
"הוא לא אלים יותר. אנחנו בוחנים את נושא הנשים בהריון ולא ראינו מספרים כאלה קודם. אלה מספרים אחרים עכשיו. אנחנו בודקים את זה לעומק".

על קיומן של הבחירות לכנסת ה-24 ב-23 במרץ בצל נגיף הקורונה אמרה כי "אנחנו מסתכלים על התקופה הזאת כעל מאתגרת וצריך לעשות את זה עם כמה שפחות סיכון. זה אפשרי".

יש הסכם בלעדיות בין ישראל לחברת "פייזר" על החיסונים?
"אין לישראל הסכם בלעדיות עם 'פייזר'. אין הבדל בין החברות. התוצאות היו דומות, הטכנולוגיה דומה". בהמשך הוסיפה כי היא מקווה שכל האוכלוסייה תוכל להתחסן נגד הנגיף: "אני מקווה שבקרוב נפתח את החיסונים לכלל האוכלוסייה. יש חולים קריטיים בני 40 ו-50 ויש בני 60 שטרם קיבלו חיסון".

מה לגבי תופעות הלוואי של החיסונים? יש יותר דיווחים מאלה שקיבלו את המנה השניה?
"יש דיווחים על תופעות לוואי אבל אלה תופעות רגילות שחולפות אחרי יום או יומיים. אין עלייה בתופעות הלוואי וזה מראה שהנוגדנים נכנסו לגוף".