הגל השני ממשיך להכות גלים ברחבי יבשת אירופה ונראה כי אף מדינה לא חסינה מפני התפשטות הנגיף. באיטליה נשבר שיא נדבקים מאומתים חדשים ליממה עם מספר של 11,705 מאומתים ביממה האחרונה.  69 מתים נוספים נספרו אמש באיטליה וכעת עומדת ארץ המגף על 36,543 מתים מהמגיפה, מספר המציב אותה רק מאחורי בריטניה ברשימת המדינות בעלות מספר המתים הגבוה ביותר באירופה.

מסעדות ברומא בזמן ההגבלות (צילום: רויטרס)
מסעדות ברומא בזמן ההגבלות (צילום: רויטרס)

בצ'כיה המצב ממשיך להידרדר כאשר המדינה ניצבת כעת כמדינה בעלת אחוז ההדבקה הגבוה ביותר באירופה. ממשלת צ'כיה ממשיכה לנסות ולהימנע מסגר כללי במדינה והיא מכריזה על הנחיות והגבלות חדשות – מסעדות יוכלו לעבוד רק במתכונת של טייק-אווי ובתי הספר עברו ללמידה מרחוק. 

על פי הנתונים הרשמיים, מספר המתים מנגיף הקורונה הכפיל עצמו במהלך חודש אוקטובר ונמצא כעת על 1,352 מתים במדינה בעלת 10.7 מיליון תושבים בלבד. כמו כן מספר המקרים המאומתים שהתגלו רק בחודש זה עומד על קרוב ל100 אלף מקרים.

בעיר פראג נרשמו עימותים בין המשטרה לבין מפגינים, ברובם חברים בקבוצות אוהדים של מועדוני כדורגל, אשר הפרו את הנחיות הריחוק החברתי וההתאגדות. המשטרה השתמשה בתותחי מים וגז מדמיע נגד המפגינים. לפי דיווחים שונים ישנם פצועים מההפגנה.

עימותים בפראג (צילום: REUTERS/David W Cerny)
עימותים בפראג (צילום: REUTERS/David W Cerny)

גם בבריטניה נרשם שיא מאומתים חדשים ביממה האחרונה עם 16,982 מקרים מאומתים חדשים במדינה. לעומת זאת על פי נתוני משרד הבריאות הבריטי מספר המתים במהלך 28 הימים הראשונים לאחר גילוי הנגיף עומד על 67 מקרי מוות בלבד, זאת לעומת 150 מקרים בחודש הקודם.