הישג ישראלי: על אף הקורונה, פסטיבל "טרייבקה" היוקרתי, המתקיים מדי שנה בניו יורק, התרחש אתמול באופן וירטואלי, באמצעות שידורי יו טיוב שיימשכו עשרה ימים. במהלך הטקס, גרף הסרט הישראלי "אסיה", בבימויה של רותי פריבר, שלושה פרסים, ביניהם פרס על שם יוצרת הקולנוע, נורה אפרון, פרס השחקנית הטובה ביותר בסרט בינלאומי, ופרס הצילום הטוב ביותר בסרט בינלאומי.

הפרס על שם התסריטאית והיוצרת נורה אפרון נועד לכיבוד מורשתה של היוצרת המנוחה ולעידוד יצירות חדשות ברוחה. את פרס השחקנית הטובה ביותר גרפה השחקנית הישראלית שירה האס, המגלמת את הדמות ויקה, ואת פרס הצילום לקחה הביתה דניאלה נוביץ. 

הסרט מגולל את סיפורן של אסיה, בגילומה של השחקנית אלנה איב, וויקה, בגילומה של שירה האס, אם צעירה וביתה, המנהלות יחסים קרובים ופתוחים. האם, שחיה אורח חיים פתוח וסוער, מצפה מביתה לנהוג באופן דומה, אולם הבת, ויקה, פונה דווקא להיפוך הגמור ומחפשת בקנאות אחר פרטיות ועצמאות, מה שמהווה סוג של מרד בחינוך הפתוח של אימה. 

התפנית מתרחשת כאשר ויקה מגלה כי היא סובלת מבעיה רפואית המרתקת אותה לכיסא גלגלים. המצב החדש דוחף את הבת לחוות חוויות רומנטיות ומרגשות, מה שדוחף את האם אסיה, מצידה, לעודד אותה בכך ולנסות לסייע לה. 

זוהי לא היצירה הראשונה של יוצרת הסרט, רותי פריבר בת ה-38, בוגרת בית הספר לקולנוע סם שפיגל. את סרט הביכורים שלה, שהיה סרט הגמר שיצרה במסגרת לימודיה, הוציאה בשנת 2012, והוא נבחר לאחד מחמשת סרטי הסטודנטים הטובים בעולם באותה שנה. בשנת 2017 ראה אור סרט נוסף שלה בשם "המטפל", שזכה גם הוא לשבחים ופרסים בפסטיבלים ברחבי העולם.