בשנות ה-90 אבי ביטר היה אחד הכוכבים הגדולים של ז'אנר סרטי הקאלט של אמני הז'אנר המזרחי. סרטיו "חבר ואח" (1+2), "קורבן האהבה", "בוכה בגשם", "המלחין האלמוני" הפכו אותו יחד עם היוצרים ימין מסיקה וירמי קדושי לחלוצים בתחום הקולנוע הישראלי העממי. 

מאז הקפיד ביטר להוציא לא מעט סרטים, כשהאחרון שבהם "חברים" יצא לפני כשנה וחצי. לאחרונה החליט ביטר (54) להתאים עצמו לעידן האינטרנט והרשתות החברתיות, ולפני כשבועיים פרסם בעמוד הפייסבוק שלו כי הוא מחפש במאי ואיש סאונד שישתפו איתו פעולה.

"זה פתרון טוב עבורי גם להכיר חבר'ה צעירים ולהתפתח יחד איתם, גם לתת להם את הבמה ואת החשיפה כדור העתיד וגם לספק לקהל סרט טוב מהסגנון של שנות ה-90 ברמה איכותית וגבוהה", מספר ביטר.

אבי ביטר. מתוך הסרט ''השוד האחרון'' (צילום: קולנוע קנדה)
אבי ביטר. מתוך הסרט ''השוד האחרון'' (צילום: קולנוע קנדה)

מי שנענו לפוסט של ביטר והחלו לעבוד עימו הם אנשי חברת הסרטים וההפקות "קולנוע קנדה". "חברנו אל אבי מיד כשעלתה ההזדמנות לסרט על מנת להביא לאקרנים בחודשים הקרובים את שיתוף הפעולה הקולנועי הראשון מסודו", מספרים גורמים בחברה. "התגייסנו כדי לעזור לו להגשים את חלומו החדש".

הסרט, העתיד להיקרא "השוד האחרון", מגולל את סיפורו הטרגי של ביטר שחוזר לשוד אחרון בכדי להחזיר את אהבתו הראשונה והנצחית – מרגריטה.

זה פתרון טוב עבורי
זה פתרון טוב עבורי

"בסרט אני וחבר שלי מגלמים שודדים מקצועיים שפרשו מהתחום לפני המון שנים ורק אחרי 20 שנה חוברים יחד לשוד אחרון. כל זה כשברקע יש כמובן סיפור אהבה בלתי אפשרי ומרגש", אומר ביטר. "זה סרט שאני יודע שהקהל יאהב ויקבל באהבה והתכנון הוא להביא אותו גם לגבי הקולנוע".

ביטר ישיר בסרט ויחדש בין השאר את להיטו המוכר "מלא עוד כוס חבר". בכדי שהסרט ייצא לפועל, הפעיל ביטר יחד עם אנשי "קולנוע קנדה" את עזרתו של מימון ההמונים, דהיינו "הדסטארט", תוך תקווה שעדיין הקהל צמא לקולנוע ישראלי בסגנון טורקי עם טוויסט אקשני ממש כמו שאז.

קישור להדסטארט