סרטו החדש של הבמאי הדני תומס וינטרברג, "שיכורים", היה אמור להיות מוצג בבכורה עולמית בפסטיבל קאן, שבוטל השנה בגלל מגיפת הקורונה, אך הוא הוצג בסופו של דבר בפסטיבל הבינלאומי בעיר ליון – ולפי התגובות הסוערות בעד ונגד היה כדאי לחכות. הנושא השנוי במחלוקת המופיע בסרט, בימים אלה של תקינות פוליטית, הוא "ניסוי" שערכו מורי תיכון דנים - שתיית אלכוהול עד לרמה קבועה בדם של 0.5% כדי לשפר את ביצועיהם, ולעורר מחדש שמחת חיים ויצירה. 

הם גם השקו את תלמידיהם, שהיו מתוחים מדי ולא מרוכזים בבחינות, והניסוי הזה הניב תוצאות מצוינות, פרט לתוצאות טרגיות לגבי אחד מהם. וינטרברג עצמו אומר כי הסרט הוא לא על שתיית אלכוהול, המקובלת מאוד בארצו גם בקרב צעירים, אלא על גילויים מחדש של החיים.

במהלך הסרט, שכולל קטעים תיעודיים משעשעים של מנהיגים שיכורים, פונה השחקן הנודע מאדס מיקלסן לתלמידיו ומציג בפניהם שלושה פוליטיקאים - שניים עם בעיות שתייה ושלישי פיכח לחלוטין. הם בוחרים בפיכח. "בחרתם בהיטלר", הוא אומר להם, "ודחיתם את צ'רצ'יל ורוזוולט". 
מיקלסן סיפר כי הוא, הבמאי וחבריו ערכו ברצינות את "ניסויי השתייה" במהלך העבודה על הסרט, לא בצילומים ממש אלא לפניהם ואחריהם, והוסיף כי "היה לכולנו מספיק ניסיון עם אלכוהול כדי לדעת מה יקרה".