הישראלי הממוצע צורך כ־3.6 ק"ג פופקורן בממוצע בשנה. כך מדווחים מחברת ליימן שליסל לקראת יום הפופקורן הבינלאומי שחל היום. עוד עולה מהנתונים כי משפחה ממוצעת בישראל מכינה שלוש שקיות פופקורן למיקרוגל בחודש.

"שנת הקורונה והשהות הממושכת של משפחות בבית תרמו לגידול של 14.6% בצריכה החודשית, אבל לעומת זאת חוק סימון המוצרים שנכנס לתוקף בינואר אשתקד לא השפיע על הרגלי צריכת הפופקורן של הישראלים", אומרת פנינה לזר, מנהלת תחום חטיפים בליימן שליסל.

מהנתונים עולה כי סגירת בתי הקולנוע לא הפחיתה את צריכת הפופקורן, שנחשב עבור רבים לחלק מחוויית הצפייה באולמות הקולנוע, וככל הנראה המעבר לצפייה בסרטים בבית בשל השהייה הממושכת בו בתקופת משבר הקורונה גרם לגידול בצריכה.

"כשליש מבתי האב בישראל כוללים פופקורן בסל הקניות שלהם, ובשנים האחרונות אנו רואים עלייה בהיקפי צריכת הפופקורן בכלל ובפרט של פופקורן להכנה במיקרוגל", מציינת עוד לזר. "אנחנו משערים שזה קשור גם לתרבות הצפייה במסכים ובעיקר לתרבות הבינג' (צפייה ברצף), כשרבים נוהגים לנשנש פופקורן במהלכה".

בליימן שליסל מציינים כי מבדיקת הנתונים העולמיים, בשנת 2018 יותר מ־200 מיליון אמריקאים רכשו מוצרי פופקורן. שלושת טעמי הפופקורן האהובים ביותר בארה"ב הם חמאה, גבינה וקרמל. לעומת זאת, בישראל הטעם האהוב ביותר הוא טבעי בתוספת מלח.