אמא'לה איזה ממולאים: אוכל ממולא נועד לחגיגות, בכל התרבויות מהמזרח ועד אירופה ומדינות ערב, העוף הממולא היה הצגה. עבודת הידיים הייתה מאוד מוערכת וכך קידשו את הרגע ואת החגיגה. השפית ובעלת הבלוג 'המטבח המקומי' לימור לניאדו תירוש התארחה בתוכנית הבוקר של טל ואביעד ב-eco 99fm והביאה מתכון לעוף ממולא לראש השנה. 
זו מנה מהממת, משגעת, טעימה ולגמרי מתכתבת עם סמלי ראש השנה. אם עד היום חששתם ממילוי עופות, דעו לכם כי זו אחת המשימות היותר פשוטות במטבח. התוצאה המתקבלת מותירה רושם של השקעה רבה במטבח. לא שווה לנסות? את העוף השלם משרים בשמן זית ודבש למשך הלילה. במקביל משרים גם חיטה במים קרים ולמחרת ממלאים את העוף. 
 
לצורך הכנת המילוי מבשלים את החיטה, כמו פסטה, בתוך סיר מלא מים רותחים, במשך 20 דקות ומצננים. מוסיפים את קוביות הדלעת, בצלים מוזהבים מראש ופיסטוקים קצוצים. ממלאים את חלל העוף השלם במעט חיטה סוגרים את הרגליים עם חוט בישול או חוט תפירה. מניחים את העוף בסיר ואת שאר החיטה מניחים מסביב לו. אופים בתנור כשהוא מכוסה היטב. 


טיפ ראשון: הגודל כן קובע!
בחלק מהמקומות שבהם מוכרים בשר, יש עופות גדולים מאוד. יש להיזהר, עוף גדול הוא עוף לא טוב, הוא שומני והמרקם של הבשר הוא גומי לא לעיס. עוף במשקל 1.5-1.7 ק"ג זה עוף מושלם, לא לעבור את המשקל הזה. כל העופות מעל שני קילו מיועדים למרק, כי אנחנו צריכים את השומן. 
טיפ שני: מתכון נטול גלוטן
למי שמעוניין במנה נטולת גלוטן ניתן להחליף את החיטה באורז. 
טיפ שלישי: כך מכפילים מתכונים לארוחות גדולות
בערב החג השולחנות ארוכים, 20 אנשים ויותר. יש צורך להכפיל את המתכון. טיפ קטן: לא מכפילים את כל המרכיבים במתכון פי 2 או  פי 3. הכפלת מתכונים צריכה לקחת בחשבון שזמן האידוי של נוזלים בתוך הסיר לא משתנה. דוגמה להמחשה: דמיינו סיר מרק שיש בו 6 מנות ואתם מכינים 12 מנות. אם הכפלתם את כמות המים מ-4 ל-8 כוסות, המרק ייצא דליל משמעותית מפני שאותה כמות של מים מתאדה גם ב-4 כוסות וגם ב-8 כוסות. זו תהיה טעות לשים יותר זמן על האש, יש להקטין את כמות הנוזלים. 
אם ניישם את שיטת ההכפלה על העוף הממולא שלנו, כדי להכין שני עופות נכין מילוי פי 1.5 ולא 2. 
אביעד המליץ להוסיף לצד המנה את "סלט הסוסים" שלו על מנת ליצור איזון בארוחה: "זה רק עשבים, פטרוזיליה, כוסברה, בצל ירוק, רוקט וצנוניות. הכל קרוע גס עם הידיים, עם הרבה לימון, שמן זית ומלח".