טוב על הנשמה: באמת שאין כמו מרק מהביל, המזמין את הסובבים לטעימה נהדרת ומחממת שתרמז בעדינות על הצפוי לנו בארוחת החג. אפשר כמובן להכינו צח וצלול או להוסיף הפתעות - תוספות מוסתרות.

אני מקפידה להכין מרקים לילדיי לאורך כל השנה, לא משנה מהו מזג האוויר, האירוע או החג. תמיד יעמוד אצלי סיר ענק וגבוה על הכיריים. עם זאת, המרקים משתנים לפי מצב הרוח, מזג האוויר, הירקות במקרר והתוספות שאיתן אני מעשירה את המרק ונבחרות לפי טעמם של בני המשפחה. הפעם, לכבוד החג, בחרתי במרק עוף צלול, אך החלטתי להוסיף לו נתחי עוף וביצה מקושקשת שיצרה למרק מראה מיוחד ומזמין. כמובן שאתם יכולים להוסיף למרק תוספות אחרות, כמו כדורי קניידלך, אטריות אורז כשרות, נטיפי ביצים ועוד.

מתכונים נוספים באתר של פסקל

מרק העוף של פסקל (צילום: פסקל פרץ-רובין)
מרק העוף של פסקל (צילום: פסקל פרץ-רובין)


כדי ליהנות ממרק מוצלח וטעים חייבים להקפיד על חומרי הגלם, שיהיו איכותיים וטריים. רצוי להשתמש במנות עוף או בשר כדי להעשיר את המרק, אך אין שום פסול בלהיעזר באבקת מרק (רצוי ללא מונוסודיום גלוטמט), אם כי חשוב להשתמש בכמויות קטנות. מרקים צלולים מוגשים בדרך כלל כפתיח לארוחה חגיגית ומלאה ותפקידם לעורר את התיאבון.

טיפסקל
 לא אוהבים מרק צלול? אפשר לוותר על הביצה ולהוסיף עשבי תיבול (לפחות צרור) או ירקות ירוקים: שמיר, כוסברה, פטרוזיליה, עלי מנגולד, תרד, כרפס, בצל ירוק וכרישה. לקראת סוף הבישול טחנו את המרק טחינה קצרה.
למתכונים נוספים - היכנסו לבלוג המתכונים של פסקל בכתובת: https://www.pascalpr.co.il/

מרק עוף עם מקל קינמון, נענע וביצה טרופה
החומרים (ל־8־6 מנות):

1 כף אבקת מרק עוף (לא הכרחי)
4־3 שוקי עוף
3 גבעולי שמיר
3 גבעולי פטרוזיליה
2 עלי כרפס
1 גזר פרוס לטבעות
1 תפוח אדמה חתוך לקוביות קטנות
1 בצל חתוך לרבעים
1 מקל קינמון
¼ כפית כורכום
מלח, לפי הטעם
פלפל לבן, לפי הטעם
3 גבעולי נענע
1 ביצה טרופה

אופן ההכנה:
1. יוצקים מים עד 3/4 גובה סיר גבוה. מוסיפים אבקת מרק, מערבבים, מכסים ומביאים לרתיחה על אש בינונית־גבוהה. מוסיפים את העוף ומביאים לרתיחה שנייה.

2. קושרים יחד את גבעולי השמיר, הפטרוזיליה והכרפס ומניחים בסיר. מוסיפים גזר, תפוח אדמה ובצל, מערבבים ומביאים לרתיחה.

3. מוסיפים תבלינים ונענע, מערבבים ומביאים לרתיחה. מנמיכים את האש ומבשלים כ־30 דקות. מסננים את עשבי התיבול, הירקות ומקל הקינמון ומחזירים את הנוזל לסיר.
4. מוסיפים את הביצה בזרם דק תוך בחישה מהירה, עד שמתקבלים נטיפי ביצים. מבשלים במשך 15 דקות.