עוגת שוקולד בלונדי, קצפת, שמנת ובננה
אחד משילובי הטעמים המפתיעים ביותר שהתגלה כבר בשנות השמונים בדוכני הקרפ הצרפתי הוא השילוב בין שוקולד מתקתק לבננה. הטעם הזה מקבל טוויסט מיוחד אם מחליפים את השוקולד המוכר בשוקולד לבן מקורמל המכונה "בלונדי". העוגה הזו מחולקת לשלוש שכבות: תחתית, קרם בלונדי וציפוי. את תחתית הבלונדי נכין משמן, חבילת שוקולד בלונדי, סוכר, ביצים ואבקת אפייה.
 
הקרם בשכבה מעל יכיל שילוב של ג'לטין מומס, שמנת מתוקה ושוקולד בלונדי וגם בציפוי נמיס חבילה וחצי של שוקולד, ונסדר מעליה את רצועות הבננה. אם אתם רוצים לחוש את טעם הבננה גם בתוך העוגה עצמה, אפשר להוסיף בננה בשלה אחת שנמעכה היטב ומשולבת בקרם. מי שרוצה להעניק מעט מליחות מעניינת, לשבירת הטעם המתוק, יכול להוסיף מעט אגוזי פקאן קצוצים לחגיגת טעמים מושלמת. 

עוגת שוקולד לבן וגזר
לא מוכנים לוותר על שוקולד ורוצים בכל זאת לשלב ירקות בתפריט? תוכלו לפתור זאת בקלות עם עוגת שוקולד לבן וגזר למתקדמים שדורשת מיקסר. הטעם של הגזר מסתתר בתוך העוגה וכמעט אינו מורגש, עד לרגע שהעוגה נמסה בפה. איך מכינים את השילוב המיוחד הזה?
 
השתמשו בקקאו, אבקת אפייה, סודה לשתייה, סוכר (אפשר להשתמש בסוכר לבן או בסוכר חום), שמן קנולה, ביצים, גזר מגורר, ביצים ומעט מלח. את התערובת של החומרים היבשים נערבב עם קציפה של הביצים והסוכר. לאחר מכן נמיס את השוקולד הלבן ונערבב באופן ידני את כל המרכיבים יחדיו. 

השוקולד הלבן יהיה גם חלק בלתי נפרד מהציפוי של העוגה. נמיס חבילה נוספת עם חמאה, חלב וקקאו ונצפה את העוגה לאחר שנאפתה. חשוב להוסיף את הציפוי כאשר העוגה עוד חמה כדי שהגנאש הלבנבן שיצרנו ישתלב בה באופן מושלם.

עוגת שוקולד מריר וקפה
כשהיינו ילדים השוקולד המריר היה הממתק היחיד במזווה שלא היינו נוגעים בו עד שהפך לעוגת שוקולד טעימה. היום, בתור בוגרים, אנו עדיין עשויים לגלות כי גם ללא המתיקות המוכרת של שוקולד החלב, אנו עדיין רוצים לטעום קובייה אחת לפני האפייה. אך המתינו עוד קצת, כי לאחר הכנת העוגה תצפה לכם חוויה מרעננת המשלבת את הקפה של הבוקר עם מתיקות מופלאה. איך מכינים את העוגה הזו?

ערבבו את החומרים היבשים בנפרד ואת החומרים הרטובים בנפרד. סביר להניח שאת רוב החומרים לעוגה כבר יש לכם בבית. כל שתצרכו הוא: ביצים, סוכר, שמן, חלב, קפה נמס, מעט מים, קקאו וקמח. ציפוי העוגה ישלב אף הוא קפה נמס, שמנת מתוקה וחבילת שוקולד מריר נוספת. בדיוק כמו העוגה הקודמת, הכינו את העוגה ומיד לאחר שיצאה מהתנור הוסיפו את הגנאש המתקתק. מעל כל המתיקות הזו אפשר להוסיף מספר קוביות שוקולד לקישוט, פולי קפה או סוכריות צבעוניות. 

עוגת שוקולד חלב ספוג
עוגת ספוג היא אוורירית ועסיסית במיוחד, אם משלבים נכון בין שכבות פנימיות של קרם שוקולד עשיר וגוף העוגה עצמו. הקינוח הזה מתאים למפגש מהיר עם חברים ובני משפחה, לימי הולדת בגן או בבית ספר או כתחליף מתוק במיוחד לנשנושים. המרכיבים להכנתה הם בסיסיים ביותר. העוגה עצמה עשויה מקמח, סוכר, קקאו או שוקולד חלב ומעט סודה לשתייה. מילוי השוקולד העסיסי בין שכבות העוגה עשויה משוקולד חלב מומס, שמנת מתוקה מעט סוכר וחמאה.
 
רצוי להקציף את הביצים והסוכר כדי ליצור בלילה אוורירית. לאחר מכן מוסיפים את המרכיבים היבשים האחרים, ומקפלים את התערובת עם הבלילה בעדינות. אחרי שהעוגה אפויה ניתן לחתוך אותה לפחות פעם אחת ולשלב את הקרם בין השכבות השונות. כדאי להכין מראש כמות גדולה של קרם כדי שתוכלו למרוח את חלקה העליון של העוגה ואת הצדדים בשכבה עבה וטעימה. אפשר לקשט את העוגה בסוכריות, מקופלת לבנה מגוררת, קוביות שוקולד או כל קישוט טעים אחר.

לסיכום, לכל אירוע יש את הטעמים המיוחדים שלו. בחרו את עוגת השוקולד שתרצו לאפות היום, והפתיעו את החברים ובני המשפחה בקינוח נפלא.