אמנם אנחנו ממש בעד לצאת למסעדות בתקופה הזו, אבל דווקא בט"ו באב, יש לנו פחות חשק להדחס אל תוך ארוחות מאורגנות, תפריטים עתירי קיטש ומוגזמי מחיר ולפעמים מה שהכי נכון זה לשבת בבית, לפתוח בקבוק יין , לאכול טוב ולהתפנק.
אז קפצנו לחינאווי wine& more, הסתובבנו במחלקת הבשר ובחרנו לנו כמה נתחים יפים, המשכנו למעדניה ולקחנו לנו עוד כמה פרודוקטים מגרים. לכל זה התאמנו דרינקים ובנינו לכם ארוחה כיפית וטעימה.

מנה ראשונה // ברוסקטות סרדינים ו-וודקה טוניק ❤️
- 4 פרוסות בגט או לחם שיפון 
- חבילת סרדינים אורטיז בשמן זית 
- צלפים
- חצי שן שום
- עגבניית שרי אחת או שתיים
- פרוסות דקות של בצל סגול
- זיתים שחורים/ פלפל חריף (אופציונאלי)
- שמן זית למריחה

מורחים את הלחם בשמן-זית וקולים את הלחם עד להשחמה עדינה, משפשפים קודם את שן השום על הפרוסה ואז את העגבניה מפזרים טיפה מלח אטלנטי. לוקחים סרדין מהקופסא ומפרקים אותו מעל הפרוסה הקלויה, מעליו מסדרים 2-3 צלפים מעט פרוסות בצל סגול, ופלפל חריף ואם בא, גם את שאריותיה הקצוצות של העגבניה בה השתמשתם. מפזרים פלפל שחור טחון טרי ומגישים.
❤️ מה שותים? לדגים ולהתחלה קלילה יותר החלטנו על משקה מרענן מושלם של וודקה טוניק. מוזגים מנה של וודקה קרמלין (מומלץ להשאיר במקפיא), מוסיפים 3-4 קוביות קרח, ממלאים עד הסוף בטוניק ומפזרים ענבים או פירות יער ועלה טימין (המלצה קטנה,הקפיאו ענבים יום לפני ותקבלו קישוט טעים במיוחד).

ברוסקטות סרדינים וודקה טוניק (צילום: אסנת גואטה)
ברוסקטות סרדינים וודקה טוניק (צילום: אסנת גואטה)

מנה עיקרית // סטייק ברוטב יין אדום לצד רוזה ❤️
המטרה פה היא לא לעבוד קשה. חשוב לבחור נתחים איכותיים, מיושנים ומבשר מקומי. אנחנו בחרנו פילה עגל לטעם יותר עדין ואנטריקוט לטעם יותר בשרי.
לקבלת סטייק מדיום יש לצלות את הבשר לטמפרטורה פנימית שבין 57-62 מעלות צלזיוס, תוכלו למצוא ברשת מדריכים רבים שיסבירו לכם איך לדעת מתי הגעתם לנקודה הזו. ההמלצה שלנו היא לרכוש מד-חום לבשר מתוצרת סבירה ולשכוח מסטייקים שרופים מידי או נאים מידי לשארית חייכם. במידה ואתם לא בשלים למערכת יחסים כזו עם הסטייק שלכם - אל תתביישו לחתוך ממנו פיסה ולהסתכל אם הוא הגיע לרמת העשייה האהובה עליכם. אתם בבית ויותר חשוב שתהנו מאשר שהמנה תיראה טוב.

לרוטב היין
-שאלוט או 4 בצלים ירוקים קצוצים דק (חלק לבן בלבד)
-30 חמאה
-חצי כוס יין אדום יבש מאיכות סבירה
-חצי כוס ציר בשר
-כפית חרדל
-כפית פטרוזיליה קצוצה
-קצת מיץ לימון (כפית ומטה)
-מלח פלפל.

לאחר צליית הסטייקים, יש לשפוך מהמחבת את השומן המיותר ולהחזיר אותה לחום בינוני.
להוסיף את הבצל תוך ערבוב מתמיד בכף עץ ולטגן לריכוך (מה שיקח בערך דקה)
להוסיף שליש מהחמאה ולערבב כחצי דקה (במטבח הצרפתי הקלאסי יוסיפו בשלב הזה כחצי כפיתקמח להכנת רביכה שתסמיך את הרוטב - אנחנו עשינו בלי. במידה ומחליטים כן, מטרפת סיליקון תעשה כאן עבודה מצויינת).
להוסיף את היין, הציר והחרדל ולערבב תוך גירוד החלקים החומים מתחתית המחבת (שם הטעם).
לעלות את החום ולצמצם עד שכמות הנוזל במחבת מצטמצמות בחצי (מה שיקח עד כ5 דקות, תלוי בחום המחבת שלכם ובצורתה). אנחנו הוספנו כמה חצאי ענבים חמוצים בזמן הזה
להוריד מהאש ולערבב פנימה את הפטרוזיליה, מיץ הלימון ושאר החמאה. להוסיף מלח ופלפל.

רעיונות לתוספות: פרוסות כרוב סגול צלויות במחבת עם חמאה ומרווה  / גראטן תפו"א ובטטה / סלט ירוק עם גבינה ואגוזים.
תוספות לתוספות: על מנת להמנע מתפריט בנאלי מידי הוספנו לכרוב מעט מציר הבשר שנשאר מהרוטב לסטייק עם קצת אורגנו וטימין .  לגראטן השתמשנו בשום שחור ברוטב שלו ואת הסלט העשרנו בתותי-עץ לבנים מיובשים (משוק לווינסקי) שהשרנו ללילה בחומץ בלסמי טוב

❤️ מה שותים? נכון שסטייק טוב עובד מושלם עם יין אדום, אבל מזג האוויר הקייצי פותח לנו את האופציות להתענג על רוזה צרפתי ועמוק. השקענו בעצמנו ובחרנו רוזה משובח -Whispering Angel של Chateau D’Esclans, שמשווק על ידי אנוטקה  במחיר שווה במיוחד. זהו רוזה מורכב אבל חד ורענן עם טעמי פרי עדינים וכזה שנותן לסטייק את המקום שלו ומלווה אותו כמו שצריך. ובעיקר כזה שעוזר לקרר את הימים החמים האלו.

סטייק ורוזה (צילום: אסנת גואטה)
סטייק ורוזה (צילום: אסנת גואטה)

מנה אחרונה // גרניטת אבטיח ולימונצ'לו❤️
בהמשך לתלונות שלנו על החום והלחות, מצאנו את הקינוח האולטימטיבי שמשלב אלכוהול וקרירות במנה אחת.
הגרניטה ניתנת להכנה כמעט מכל פרי, אנחנו בחרנו אבטיח כי הוא התאים לנו ללימונצ'לו האיטלקי ששוכב במקפיא וגם כי באבטיח יש מלא נוזלים וקל לעבוד איתו. חשוב לזכור שיש להכין את הגרנטיה לפחות 6 שעות לפני הארוחה.

גרניטת אבטיח ולימונצ'לו (מנה זוגית)
- שמינית אבטיח מתוק (ניתן להוסיף מי סוכר אם האבטיח לא מתוק)
- 2 מנות לימונצ'לו (כחצי כוס), מומלץ מותג איטלקי כגון PALINNI
מומלץ לכתוש את האבטיח ידנית אבל גם 2-3 פולסטים בבלנדר יעשו את העבודה, לאחר מכן יש לערבב עם הלימונצ'לו ומעט מי סוכר אם צריך ולהכניס לתבנית שטוחה למקפיא. כל חצי שעה יש לערבב עם מזלג ולשבור את הקפאה שנוצרה ובכך לייצר שבבי קרח. לאחר 3-4 שעות יש לכם גרניטה ביד.  ההמלצה שלנו- להוסיף עוד כמה טיפות לימונצ'לו מעל הגרניטה או פשוט לאכול אותה לצד צייסר של לימונצ'ילו קפוא

גרניטה אבטיח ולימונצלו (צילום: אסנת גואטה)
גרניטה אבטיח ולימונצלו (צילום: אסנת גואטה)

תודה לחינאווי Wine&more על הבשר והסרדינים ולחברת אנוטקה על המשקאות❤️
את רוב הפרודוקטים תוכלו למצוא ב- https://wineandmore.co.il