כשאני מכינה עוגיות, אני מקפידה לגוון, לשנות ולשדרג אותן כדי להוסיף עניין, צבע וטעם למוכר ולידוע. הפעם החלטתי להכין עוגיות ביסקוטי ואגוזי לוז, עוגיות קריספיות, שמקורן באיטליה, וכיף לטבול אותן במשקה חם או קר; עוגיות המשלבות פירות מיובשים ואגוזים, והכי חשוב – שומרות על מרקמן הפריך לאורך זמן.

את העוגייה הזו אופים פעמיים (מכאן השם "ביסקוטי", שפירושו "נאפה פעמיים"): פעם כשהיא מעוצבת ככיכר ובפעם השנייה כפרוסות בודדות. לאחר מכן מייבשים, מצננים ואורזים בצנצנות או בקופסאות. 

למתכונים נוספים: https://www.pascalpr.co.il/

עוגיות ביסקוטי (צילום: פסקל פרץ-רובין)
עוגיות ביסקוטי (צילום: פסקל פרץ-רובין)

טיפסקל
לקבלת חיתוך אחיד ויפה, הקפידו לצנן היטב את הגלילות. השתמשו לשם כך בסכין משוננת (כמו זו לחיתוך לחם).

לקבלת עוגיות בגוונים, החליפו חלק מכמות הקמח באבקת קקאו. אפשר לשלב בהכנה גם תבלינים כמו אבקת קפה נמס, קליפת תפוז או לימון מגוררת.

לקבלת פריכות נוספת לביסקוטי, אפשר להמיר ביצה אחת בשני חלבונים. אפשר להכין את הביסקוטי רק עם סוג אחד של אגוזים ולשלב פירות מיובשים כמו משמשים, שזיפים או דבלים חתוכות.

אם תרצו עוגיות ללא גלוטן וללא סוכר - החליפו את הקמח הרגיל בקמח ללא גלוטן, ואת הסוכר בתחליף סוכר או בסירופ אגבה לפי טעמכם.

עוגיות ביסקוטי (צילום: פסקל פרץ-רובין)
עוגיות ביסקוטי (צילום: פסקל פרץ-רובין)

עוגיות ביסקוטי ואגוזי לוז
החומרים: (לכ־50 עוגיות):
3 כוסות קמח מנופה
1 שקית אבקת אפייה
1/2 כפית סודה לשתייה
1 שקית סוכר וניל
1/2 כפית מלח

1\2 1 כוסות סוכר
1 כפית גרירת קליפת לימון או תפוז
1/2 1 כוסות אגוזי לוז
1/2 1 כוסות שקדים או פיסטוקים או שילוב בין השניים
1 כוס צימוקים בהירים
1־2 טיפות תמצית וניל משובחת
3 ביצים גדולות XL

אופן ההכנה:
1. מערבבים את החומרים היבשים לחוד ואת הרטובים לחוד, ומחברים יחד לבצק. בידיים רטובות מעצבים 2־3 גלילות ומניחים ברווחים בתבנית תנור מרופדת בנייר אפייה.

2. אופים בתנור שחומם מראש ל־180 מעלות במשך כ־35 דקות עד שמרכז הגלילות נוקשה למגע, והגלילות עדיין בהירות. הן אינן צריכות להשחים. מוציאים מהתנור ומצננים לגמרי.

3. פורסים כל גלילה לפרוסות בעובי 1/2 או 1 ס"מ. מניחים את הפרוסות על פניהן בתבנית ואופים כ־20 דקות בחום של 150 מעלות, עד הזהבה. הופכים ואופים 15־20 דקות נוספות. מצננים היטב ושומרים בכלי אטום.