מול מזג האוויר המתקרר, והרוחות והגשמים שכבר חווינו, אין כמו טעמו של מרק עוף מהביל כדי לחמם את הגוף והנשמה. במרק אפשר לשלב תוספות מגוונות המניבות תוצאות מעניינות וטעמים ייחודיים. למשל, אם משלבים דגנים וקטניות, מקבלים מרק עשיר במרקם סמיך. אפשר להעשיר כל מרק בירקות כמו קולרבי, לפת ועלי חורשף ובקטניות כמו גרגירי חומוס, שעועית לכל סוגיה (אדומה, מנוקדת, חומה ועוד), עדשים בצבעים שונים, גריסים, גריסי פנינה, חיטה, אפונה יבשה ואורז מסוגים שונים. כל אלו יתקבלו בברכה בכל מרק ותבשיל.

המרקים מקבלים בחום גם תוספות משביעות של פתיתים, אטריות ופסטה. אם אתם מבשלים עבור הילדים, השתדלו לגוון בפסטה בצורות מעניינות כדי למשוך את תשומת לבם ולעודד אותם לטעום דברים חדשים.

מרק עוף (צילום: פסקל פרץ-רובין)
מרק עוף (צילום: פסקל פרץ-רובין)


ואי אפשר בלי מילה על התיבול: ניתן, כמובן, להסתפק בתבלינים בטעמים מוכרים, אך שילוב של תערובות תבלינים יעשה פלאים לתבשיל ולמרק. אתם יכולים להכין בעצמכם תערובות תבלין, אבל כיום אפשר למצוא אותן בקלות גם בחנויות התבלינים ובמרכולים. תערובות תבלינים אתניות כמו בהרט וחוויאג' מעניקות טעם ייחודי למרק. אם אינכם משתמשים בתבלין כלשהו באופן יומיומי, שמרו אותו במקפיא.
הפעם בחרתי להביא במדור מתכון למרק עוף עדין עם ניחוח מיוחד בזכות השימוש במקל קינמון ונענע. מראה המרק ומרקמו העדין והמיוחד מתקבלים בזכות הביצה הטרופה שבתוכו, שיוצרת טקסטורה מעניינת.

טיפסקל

אם אינכם מעוניינים להוסיף למרק ביצה טרופה, אפשר לגוון ולהוסיף 3/4־1 כוס אטריות ביצים.
אני תמיד מחזיקה במקפיא צירי עוף, בשר וירק. אין לכם ציר ירקות או עוף? אפשר להכין ציר מהיר המורכב ממים פלוס שתי כפות גדושות אבקת מרק ירקות וחצי כף אבקת מרק עוף. מערבבים היטב, מביאים לרתיחה ומשתמשים להכנת המרק.

למתכונים נוספים: https://www.pascalpr.co.il

מרק עוף בניחוח נענע
החומרים:
(ל־6־8 מנות)

3־4 שוקי עוף
1 כף אבקת מרק עוף (לא הכרחי)
3 גבעולי שמיר
3 גבעולי פטרוזיליה
2 עלי כרפס
1 גזר פרוס לטבעות
1 תפוח אדמה חתוך לקוביות קטנות
1 בצל חתוך לרבעים
1 מקל קינמון
1/4 כפית כורכום
מלח לפי הטעם
פלפל לבן לפי הטעם
3 גבעולי נענע (אפשר לגוון עם עלעלי בזיליקום)
1 ביצה טרופה

מרק עוף בניחוח נענע (צילום: פסקל פרץ-רובין)
מרק עוף בניחוח נענע (צילום: פסקל פרץ-רובין)

אופן ההכנה:
1. יוצקים מים עד 3/4 גובהו של סיר גבוה. מוסיפים אבקת מרק, מערבבים, מכסים ומביאים לרתיחה על אש בינונית־גבוהה. מוסיפים את העוף ומביאים לרתיחה שנייה.
2. קושרים יחד את גבעולי השמיר, הפטרוזיליה והכרפס ומניחים בסיר או בשק עשבי תיבול ייעודי. מוסיפים גזר, תפוח אדמה ובצל, מערבבים ומביאים לרתיחה. מוסיפים תבלינים ונענע, מערבבים ומביאים לרתיחה.
3. מנמיכים את האש ומבשלים כ־30 דקות. מסננים את עשבי התיבול ומקל הקינמון ומחזירים את הנוזל לסיר.
4. מוסיפים את הביצה בזרם דק תוך בחישה מהירה, עד שמתקבלים נטיפי ביצים. מבשלים 15 דקות.