חג חנוכה הוא הזדמנות נפלאה להגיש מגוון רחב של מאכלים מסורתיים, בהם כמובן הלביבות, בשילוב ירקות מעניינים ותוספות טעימות. הכנת הלביבות איננה מצריכה מיומנות מיוחדת או חומרים מיוחדים, אך בהחלט מצריכה הקפדה על הפרטים והשילובים הנכונים בין כל החומרים. והכי כיף - אפשר להזמין אורחים גם ברגע האחרון ולטגן מגוון של לביבות מפתיעות.

מאחר ששלל המטעמים המטוגנים עלול לעמוד בדרכה של הדיאטה, בחרתי להביא כאן הפעם מתכון ללביבות מופחתות קלוריות - לביבות כרובית של המדריכה ומאמנת הכושר להרזיה וחיטוב הגוף, שר פיטנס, מתוך הספר “מתכון מנצח - ספר המתכונים של FOODY”. לביבות אלו מתאימות להכנה לאורך כל השנה. "אני מאוד אוהבת כרובית, וכשיוצרים ממנה לביבות בריאות ודלות קלוריות, זה יוצא מושלם", אומרת שר.

"לפעמים כשאני מגיעה הביתה אחרי יום ארוך ואני גוועת ברעב, אני פותחת את המקרר, רואה את קופסת הלביבות ופשוט חוטפת לי אחת או שתיים. בעיניי, חשוב תמיד שיהיה בבית אוכל בריא וטעים, זמין ובהישג יד, לאותם הרגעים שבהם אין לנו כוח להכין משהו מאפס".

את הספר ניתן להשיג באולם התצוגה של שקל בית מותגים, רחוב הבונים 2, רמת גן, ובאתר החברה, והוא מוצע כעת במבצע 50% הנחה: 59 שקלים במקום 118 שקלים.

למתכונים נוספים של פסקל פרץ-רובין

לביבות כרובית של שר פיטנס

החומרים:
(4 מנות)
פרווה (מכיל ביצים). 20 דקות עבודה. זמן כולל: שעה

מצרכים:
1 כרובית בגודל בינוני שטופה היטב
1 בצל קלוף
1 כפית שמן זית
1/3 צרור פטרוזיליה
2 ביצים
מלח ופלפל שחור

לציפוי:
פירורי לחם מלאים
שומשום מלא (רשות)

אופן ההכנה:
1. מחממים תנור ל־180 מעלות.

2. הכנות מקדימות: חותכים את הכרובית לתפרחות גדולות. מעבירים לסיר עם מים רותחים ומבשלים 10־15 דקות או עד שהתפרחות רכות לחלוטין. מסננים מכל הנוזלים ומועכים לפירה. בינתיים קוצצים את הבצל לקוביות קטנות. מחממים את השמן במחבת ומטגנים 6 דקות מעל להבה בינונית־גבוהה אגב ערבוב עד הזהבה קלה. קוצצים דק את הפטרוזיליה.

3. לתערובת הלביבות: שמים בקערה את פירה הכרובית, הבצל המטוגן, הפטרוזיליה, הביצים והתבלינים ומערבבים. יוצרים לביבות מהתערובת בעזרת ידיים רטובות ומצפים בפירורי לחם ושומשום. מניחים על תבנית עם נייר אפייה ואופים בתנור שחומם מראש ל־180 מעלות 10 דקות או עד הזהבה. נותנים ללביבות להתקרר מעט ומגישים. הלביבות נשמרות בקירור 4 ימים.

טיפסקל

 קנו תבלינים בחנויות המתמחות בכך. התחלופה הגבוהה של התבלינים מבטיחה את טריותם ואת איכותם.
 הקפידו לקנות כמויות קטנות של תבלינים. קניתם כמות גדולה? אחסנו במקפיא או במקרר.
 את גרגירי התבלין הקפידו לנקות לפני הטחינה.
 מומלץ להשתמש במטחנה חשמלית קטנה המאפשרת טחינה מהירה ויעילה, וכן בעלי ומכתש שעשויים מאבן ומאפשרים ריסוק כמויות קטנות של גרגירים לשימוש מיידי.