בעקבות עליה חדה באנטישמיות בעולם הוקם כוח משימה בין־פרלמנטרי להילחם בתופעה. בין החברים בהתארגנות, חברת הכנסת מיכל קוטלר־וונש (כחול לבן), ולצדה שורה ארוכה של חברי פרלמנטים במערב.

הרעיון להשקת כוח המשימה נולד בעקבות כמה קמפיינים לחשיפת האנטישמיות ברשת, ובהם הקמפיין המכונה: #NoSafeSpaceForJewHate ("אין מקום בטוח לשנאת יהודים").

כתובות אנטישמיות בסן אנטוניו - ארכיון.

ח"כ קוטלר־וונש אמרה: "תמיד, ובעת הזו בפרט, כאשר אנו עומדים מאוחדים במאבק נגד מגיפה עולמית, ישנו נגיף נוסף המשתולל והדורש מענה, המבוסס על שיתוף פעולה בינלאומי. עבודה עם בעלי ברית ממפלגות רבות בפרלמנטים ברחבי העולם, תאפשר לזהות, לייצר ולאמץ תובנות ומנגנונים חיוניים, בתקווה שיובילו לשינוי אמיתי ולהגברת האחריות של ענקי הרשתות החברתיות כלפי השנאה המשתוללת בפלטפורמות שלהם. המצב הנוכחי מחייב אותנו לשלב ידיים ולפעול יחד, על מנת לחשוף את המוסר הכפול המאפשר ומעודד את 'תרבות החסינות'".

אנתוני האוספת'ר, חבר הפרלמנט מהמפלגה הליברלית בקנדה, אמר: "גילויי השנאה ברשת, כולל השנאה האנטישמית, גדלים באופן אקספוננציאלי. הפוסטים נראים על ידי אנשים מעבר לגבולות לאומיים, והם משפיעים על אזרחים ממחוזות רבים. הרשתות החברתיות נכשלו בטיפול בשנאה באופן עצמאי. אך אי אפשר לצפות מהן שייצרו מדיניות נפרדת בכל מדינה ומדינה. תוך עבודה משותפת, נוכל לייצר הגדרות בינלאומיות והמלצות לפיקוח על פלטפורמות התקשורת החברתית, בתקווה שכל מדינה תוכל לבחון וליישם אותן בהמשך."

מרטי מורנץ, חבר הפרלמנט מהמפלגה השמרנית בקנדה, אמר: "השנאה ברשת הינה מציאות מתועבת ברשתות החברתיות. כבוד עבורי לעבוד באופן על-מפלגתי עם העמיתים הקנדיים שלי, כמו גם עם עמיתיי מהעולם, כדי למצוא פתרונות שישמרו על כל אלה שסובלים מהשנאה, האנטישמיות והאפליה ברשת."

דבי ווסרמן-שולץ, חברת הקונגרס מהמפלגה הדמוקרטית בארה"ב, אמרה: "מכת האנטישמיות הגואה לא יודעת גבולות, והפצתה הרעילה ברשת מתדלקת את השנאה המדבקת הזו. לכן, עלינו בהחלט לייצר אסטרטגיה בינלאומית, עם בעלי ברית מחויבים מהעולם, על מנת להתמודד עמה. גאה אני להצטרף לעמיתיי חברי הקונגרס וחברי פרלמנטים המחוייבים גם הם להתמודד עם תופעה מסוכנת זו של קנאות מקוונת. בתוך המגפה העולמית הזו, כאשר יותר ויותר אנשים נמצאים ברשת, הדחיפות גדולה עוד יותר. עלינו לדרוש אחריות אמיתית ועולמית, וכן מנגנוני הגנה חזקים ברשתות החברתיות. ההתכנסות הבינלאומית וההתאחדות כנגד השנאה שולחת אות עוצמתי על פיו ההסכמה שבשתיקה חייבת להסתיים עכשיו."

טד דויטש, חבר הקונגרס מהמפלגה הדמוקרטית בארה"ב, אמר: "מעולם לא היה קל יותר מעכשיו לאנטישמים להתחבר ולהפיץ תעמולה של שנאה באמצעות המדיה החברתית. על הפלטפורמות הללו מוטלת האחריות להבטיח כי הן אינן מנוצלות באופן חופשי על ידי מפיצי השנאה. האנטישמיות ברשת הינה בעיה עולמית. לכן אני שמח להיות חלק מכוח המשימה הזה, אשר מורכב ממחוקקים ממדינות ומפלגות שונות. מטרתנו הינה להגביר את תשומת הלב ולפעול בנוגע לבעיה הקריטית של האנטישמיות ברשת."

כריס סמית', חבר הקונגרס מהמפלגה הרפובליקנית בארה"ב, אמר:  "כוח המשימה הזה חשוב מכיוון שאנו חיים בתקופה בה האנטישמיות מתפשטת יותר ויותר דרך האינטרנט ובתקשורת האלקטרונית. קבוצות Alt-Right (ימין קיצוני) כמו "הבסיס" ו-"חטיבת אטומוואפן", יחד עם סוכנות המחקר האינטרנטי של רוסיה, מפיצים אנטישמיות ברשת ובאפליקציות כמו טלגרם. עלינו להיות ערניים תמיד בנוגע לכל גילויי השנאה האנטישמית, בין אם היא מגיעה מקבוצות ימין קיצוני, השמאל הפוליטי או קבוצות איסלאמיסטיות. למרבה המזל, כוח המשימה הבין-פרלמנטרי הזה יאפשר לנו לחלוק שיטות עבודה מומלצות מעבר לגבולותינו, ויעזור לנו להילחם בתופעה שהיא בעצמה אויב חסר גבולות."

ג'וש ברנס, חבר הפרלמנט ממפלגת הלייבור באוסטרליה, אמר: "עליית הקיצוניות והאנטישמיות מתרחשת ברחבי העולם. לאורך ההיסטוריה, בתקופות של טלטלות חברתיות ולחץ כלכלי, תמיד היו מי שביקשו להאשים את המיעוטים במחלות כביכול של חברותיהם - והעם היהודי היה לעתים קרובות המטרה. כוח משימה זה הוא צעד חשוב לגייס בעלי ברית למאבק בקנאות המתרחשת בפינות החשוכות של החברה, ובמיוחד ברשת."

דייב שארמה, חבר הפרלמנט מהמפלגה הליברלית באוסטרליה, אמר: "בשנים האחרונות ניכרת מגמה מטרידה של אנטישמיות גוברת ברחבי העולם, והדבר בולט במיוחד בפלטפורמות המדיה החברתית. כוח משימה זה יאפשר לנו לחלוק חוויות ושיטות עבודה מומלצות למאבק במגמה מטרידה זו. אנו נאגד את מאמצינו על מנת להבטיח כי חוסר הסובלנות, שאין לה מקום בחברות שלנו, לא תמצא דריסת רגל בעולם הדיגיטלי."

אנדרו פרסי, חבר הפרלמנט מהמפלגה השמרנית בבריטניה, אמר: "בשנים האחרונות אנו רואים עלייה מטרידה בשנאה אנטישמית ברשת. המגמה המדאיגה הזו נראתה כאן בבריטניה ובכל רחבי העולם. לכן, חשוב שנעבוד יחד עם בעלי ברית ברחבי העולם בכדי להתמודד עם העלייה בשנאה הנבזית הזו. ובכן, אני שמח להיות חלק מכוח המשימה הזה ומצפה לעבוד עם עמיתיי כדי להעביר מסר עז כי לא נסבול אנטישמיות, לא ברשת ולא בשום מקום אחר בחברה."

אלכס סובל, חבר הפרלמנט ממפלגת הלייבור והשיתוף בבריטניה, אמר: "ככל שהשנאה ברשת גוברת, עלינו לוודא שכל קבוצות המיעוט הינן מוגנות. כפוליטיקאי יהודי, השנאה האנטישמית איתה התמודדתי הינה בעלת אופי רחב ומגוון. קל יותר לזהות ולדווח על השמצות גלויות, אך לרוב האנטישמיות היא חתרנית ולכן קשה יותר לעקור אותה. תיאוריות קונספירציה אנטישמיות נפוצות ברשתות החברתיות, כאשר מנויים רבים אינם מבינים את השורשים וההשלכות האנטישמיות של QAnon ותיאוריות קונספירציה ימניות אחרות. על ידי עבודה משותפת בכוח המשימה הזה - מעבר לגבולות גיאוגרפיים ופוליטיים - נוכל להתמודד עם התפשטות המידע השגוי ולהבטיח את קיום הגדרות בינלאומיות של השנאה ברשת, תוך הגנה על כל קורבנותיה."