המוזיקאי והחצוצרן עמית סופר הגדיל לעשות כשניגן את השיר "מעל פסגת הר הצופים" בנגינה בשופר, לקראת יום ירושלים שיחול ביום חמישי השבוע, בתאריך כ"ח באייר. השופר מזוהה ומוכר לציבור בדרך כלל בחגי תשרי ותפקידו לעורר את הלבבות.

"כיזם וכמוסיקאי החלטתי לקחת את השופר צעד אחד קדימה ולנסות לנגן שירים. השיר הראשון שקפץ לי היה "מעל פסגת הר הצופים" ולמה? זכורה לי תמונתו של הרב הצבאי הראשי שלמה גורן זצ"ל', אשר תקע בשופר. במלחמת תש"ח נפרץ המצור על ירושלים,העיר העתיקה והכותל נפלו בידי הירדנים והיהודים לא הורשו להגיע למקום,19 שנים אחרי מכריז הרמטכ"ל מוטה גור "הר הבית בידינו" והרב גורן תוקע בשופר ובסמוך אליו 3 הצנחנים המותשים נושאים את עיניהם בתום הקרב למקום הקדוש", אמר סופר.

"קולו של השופר במעמד זה נחרטו בזכרוני כילד, והיה לי עניין רב להקדיש את השיר לאותם לוחמים אשר נפלו במלחמה בצורה מיוחדת ומרגשת בעזרת אותו כלי הנשיפה הקדום ביותר ועתיק יומין. מכיוון שכך, פניתי לידידי הפסנתרן הבינלאומי גיורא ליננברג שילווה אותי בפסנתר כנף וביחד ננסה לרגש את הצופים והמאזינים. חשוב לציין שמנעד השופר מוגבל מאוד, ודרושה מיומנות גבוהה בדיוק ובהפקת הצליל", הוסיף.