חרדים לבריאותם: מועצת רבני "צהר", בראשות הרב דוד סתיו, פרסמה היום (שלישי) מסמך הנחיות לקראת החגים בו היא ממליצה, בין היתר, לתקוע בשופר מאחורי מחיצה על מנת למנוע התזת רוק על המתפללים. במסמך נכתב: "התוקע בשופר יקפיד לעשות זאת בצורה בטוחה שתמנע התזה של רסיסי רוק על הציבור, מאחורי מחיצה שקופה, עם הפנים שלא לכיוון הציבור".

כמו כן, המועצה התכנסה לדון בסוגיית קיום התפילות בחגים תחת מגבלות הקורונה, וגיבשה מפרט הממליץ לציבור בכלל רחבי הארץ כיצד עליהם לנהוג לפני התפילות ובמהלכן. לקראת התפילות, מועצת רבני צהר מבקשת מהציבור להתפלל רק במוקדים העומדים בהנחיות משרד הבריאות. בנוסף, המליצה המועצה הרבנית להתחיל את התפילות בשעה מוקדמת, להקפיד להכין מספיק כיסאות ומקומות ישיבה עבור ציבור המתפללים, ולשהות כל התפילה עם מסכה.

תפילה המונית בכותל לרפואת העם הסיני (צילום: יח''צ)
תפילה המונית בכותל לרפואת העם הסיני (צילום: יח''צ)

עוד עולה מההמלצה בקשה לקצר משמעותית את התפילה לתווך של עד שלוש שעות - הן בגלל הסכנה להדבקה מקורונה והן בגלל החום הכבד הצפוי להיות במהלך תפילות בראש השנה וביום הכיפורים. יתר על כן, מועצת רבני צהר ממליצה לרבני הקהילות ולגבאים לשקול גם את קיצורן של תפילות השחרית והמוסף כל שאורכן לא יעלה על שלוש שעות.

גם המועצה לחזנים ולראשי המניינים יוצאת בפנייה לציבור המתפללים וממליצה "להימנע מ'התחזנות", על מנת שלא לגרום לתפילה להתארך. כמו כן, קוראת המועצה לאיחוד ברכת 'מי שברך' לכל העולים לתורה, במטרה להמנע מעריכת קידושים.