מפלגה שנחשפה עכשיו במלוא מבוכתה, שנציגיה נקלעו באשמתם למצב מביש של אובדן עצות, שכל נוכחותה בזירה הפוליטית בישראל מעוררת לעג וקלס היא מפלגת “יהדות התורה”.

אחרי הניצחון על חמאס, צריך לדאוג שמרעילי התודעה לא יוכלו להסתובב בינינו | בן כספית

נציגיה בממשלה ובכנסת המומים, מצטערים וכואבים על האבידות בנפש, על הרס יישובי עוטף עזה, אבל לא שומעים מהם, לא רואים אותם, לא מתפרסמות בשמם התבטאויות והצהרות, מה שהם מאוד אוהבים לעשות.

זאת לא שתיקה רועמת. זאת שתיקה של קהות חושים, של מי שפתאום מוצאים עצמם במציאות קשה ובמצוקה שמחייבות ניתוח של המצב, הכרה בקשיים והסקת מסקנות מעשיות, כולל שינויים בהתנהלות הפוליטית ובסדר העדיפויות הציבורי. לראשי "יהדות התורה" ולחברי הכנסת שלה אין שום קשר וזיקה למחויבויות הנזכרות. הם לא יודעים מה זה.

יו"ר "יהדות התורה" יצחק גולדקנופף, שר השיכון והבינוי, פנה לשר האוצר בבקשה “לבטל את דמי השכירות לדיירי הדיור הציבורי באזורי הלחימה”. יפה מצדו. אך גולדקנופף לא אמר עד כה מילה, לא התייחס אף לא ברמז, לדרישה שפרסם לא כבר, ש”אם לא יושג (בכנסת הנוכחית) בחוק שחרור מלא של בחורי ישיבה מצה”ל, נפרוש מהקואליציה”. חיילי צה”ל לוחמים ברצועת עזה ומכים בטרור הרצחני של חמאס. הוא עדיין נאמן להצהרתו? הוא ועמיתו גפני גם קידמו חוק שישווה את מעמד לומדי התורה לזה של משרתי צה”ל. לא שומעים משניהם מילה על האם החוק הזה עדיין בראש סדר העדיפות שלהם.

המלחמה בחמאס, סיוע ופיצויים לאלפי האזרחים שנפגעו כלכלית, הנזקים העצומים שנגרמים לכלכלה ולמשק - כיו"ר ועדת הכספים נקלע גפני למצב מביך ונלעג. הוא יזם, קידם וקיבל אישורים למענקים של מיליארדי שקלים לישיבות, למוסדות תורניים, לאברכי כוללים. מה עושים עכשיו? לא שומעים מגפני שום תגובה, שום התייחסות, שום הצהרה, שיעידו על הכרתו בכך שהמציאות שנוצרה בעקבות המלחמה דורשת תקציבים של מיליארדים למימון עלויות המלחמה, לסיוע פיננסי למשפחות חיילי המילואים, לפיצויים לנזקים העצומים שנגרמו לבעלי עסקים. כיו"ר ועדת הכספים, גפני, מראשי "יהדות התורה", נעלם ונאלם.

ראשי המפלגה החרדית הזאת גם נבוכים ומבולבלים מכך שבנימין נתניהו, הפוליטיקאי וראש הממשלה, שהם, גפני, גולדקנופף, פרוש, ואייכלר לא רק תמכו בו, אלא סגדו לו והפכו אותו לאלוהים האחרים שלהם, הפך לפוליטיקאי הכי שנוא, הכי מותקף, הכי מואשם כאחראי לפרוץ המלחמה. מסכנים, הם לא יודעים איך להגיב ומה לומר על קריסת האלוהים שלהם. בעצם אולי הם כן יודעים, אבל פוחדים לומר בפומבי.

“יהדות התורה” היא מזה שנים מפלגה מטורללת. חברי הכנסת שלה עוינים איש את רעהו. אין שיתוף פעולה ביניהם. מה שעכשיו מלכד ומאחד אותם הוא המבוכה, אובדן עצות וקהות חושים לנוכח מה שמתחולל ומתרחש בימים הטרופים העוברים על המדינה והעם.