שלוש דקות של סרטון הבנות מנחל עוז, בועט בבטן. שלוש דקות של סרטון, המספר את סיפור ההפקרה. שלוש דקות של סרטון המספר את המחדל של ממשלת ישראל והעומד בראשה. של הצבא וכל מפקדיו. של השב״כ והעומד בראשו. של המשטרה והעומד בראשה. של המוסד והעומד בראשו.

קרא לו "מחבל" ו"פדופיל": אהוד ברק הגיש התראה לפני תביעה לפעיל הליכוד הידוע
זה לא "היום שאחרי" - דווקא צעד אזרחי קטן יביא לקריסת האסטרטגיה של חמאס

שלוש דקות של סרטון, שמונה חודשים שבו מדינה שלמה לא מבינה איך זה קרה לה. אבל לא מבינה איך אף אחד לא לוקח אחריות אמיתית.
מי שרצה לראות איך נראה מחדל, איך נראית הפקרה קיבל את זה אתמול כמו שמן מזוקק בסרטון של שלוש דקות. מה היה שם: בנות, חיילות שנשבו על ידי מחבלים.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

חטיפת התצפיתניות מנחל עוז (צילום: מטה משפחות החטופים)
חטיפת התצפיתניות מנחל עוז (צילום: מטה משפחות החטופים)

לאחר שלא ניתן להם נשק והכשרה מתאימה להגן על עצמן במוצב בקוו הגבול. היתה שם אימה של ילדות צעירות. שכל אחת מהן היתה יכולה להיות הבת של כולנו.

הייתה שם השפלה של החיילות שלנו, בתוך בסיס של צה״ל. בשטח מדינת ישראל. על ידי האכזרים שמבין אויבנו. ואיש בצה״ל , בשב״כ ובמשטרה לא נקף אצבע כדי לסייע להן במשך שעות.

מדינת ישראל כשלה בשביעי לאוקטובר. שמונה חודשיים חלפו. הסרטון הזה מזכיר לנו כי נשארנו באותן הנורמות ואם אותם המפקדים והקברניטים הכושלים. בכל המערכות שניהלו או יותר נכון פישלו לפני ותוך כדי השביעי לאוקטובר.

הסרטון הזה הוא מסמך כואב, מצמרר, לכל בן אנוש  בשר ודם התהפכה אתמול הקיבה בצפייה בסרטון המצונזר ( מעניין מה יש מעבר לצנזורה). אבל עכשיו צריך לעשות מעשים. בלי פוליטיקה ובלי אגו. זה הזמן לריפוי. 

בראש ובראשונה עלינו להפסיק עם ההפקרה. ולהביא את הבנות ואת כל החטופים בחזרה הביתה. שנית אנחנו רוצים לתקן את המדינה שלנו את הצבא שלנו. את מערכת הביטחון שלנו. 

די חאלס,  שמונה חודשים זה מספיק זמן שכל אחד שפישל יניח את המפתחות. הגיע הזמן שהוא יארוז את הפקלאות שלו וקדימה הביתה. בלי חישובים של איך הוא ירוויח עוד נקודה או שתיים בפנסיה הצבאית, או מנדט או שתיים בקלפי.

מראש הממשלה, שרי הממשלה, הרמטכ״ל והמטה הכללי, וכל ראשי מערכת המודיעין והביטחון כולם ובלי יוצא מן הכלל. עכשיו, לא מחר אנחנו חייבים להתחיל את הריפוי. למנות ועדת חקירה שתעבוד במשך חודשיים לא יותר. תבדוק באופן מקצועי תחשוף את הכישלונות כדי שניתן ללמוד מהם איך למנוע את שבעה באוקטובר הבא. 

אל תדברו איתי על קונספציה. זה ספין שמפתחים ומפיצים בעלי עניין בכישלון ופוליטיקאים קטנים. זה לא יתקן את המערכות שכשלו. החלק החשוב בטיפול בחולה או פצוע הוא לזהות את הפגיעה,  את המחלה. עושים זאת על פי תחקור החולה, על פי סימני המחלה או הפציעה.
הסרטון אתמול מציג לנו את התקלות של הכישלון הגדול בתולדות המדינה: חוסר המודיעין המקדים, חוסר המוכנות הבסיסית להגן על חבל ארץ. חוסר ניהול המערכה בכל הדרגים, חוסר שליטה על הכוחות ומערכי ההגנה.

העובדה שבפיקוד דרום של צה״ל ובמחוז הדרומי של המשטרה לא ידעו את מי ולאן לשלוח כדי להגן. כדי לבלום את המתקפה. השבוע בהגינות רבה ואמיתית אמר לי אחד המפקדים שניהל את האש  של צה״ל בגזרת הדרום את המשפט הבא ״כשלנו, פישלנו, לא היינו ערוכים, לא התכוננו לתרחיש הזה. עכשיו אנחנו מבינים שהדברים היו מונחים מול העניים שלנו אבל לא ראינו אותם״ .

הקצין הוא האיש בקצה שניתב את כוחות האש שהיו חסרים בשביעי לאוקטובר הוא כבר מכיר בטעויות שלו ושל חבריו אבל מעליו, מעליו כנראה שגם הסרטון הבועט בבטן לא ישפיע עליהם כנראה שלהם הקיבה עשויה מברזל ולא מבשר ודם.