משהו: חיילת שמתכוננת לסגר הביאה לבסיס חנוכייה.

מסיכות בהפגנות
אני מקבל מידע על קללות בלתי נסבלות שמושמעות נגד המפגינים להדחת נתניהו. מותר לצעוק להם, אבל אסור לירוק מהפה קללות מכוערות. או לירוק בכלל. אבל הפה יורק, כי המוח רותח, אינעל אביו, שימות. צריך אם כן להשתלט על המוח ועל הפה. את מה שרציתם לומר ולא הצלחתם לבטא אלא בקללות מכוערות אנא ערכו ואמרו שוב.

כאן אפשר להיעזר במסיכה שאני מתכנן לפתח אם ייתנו לי תקציב וחוקרים. זו תהיה המסיכה הרגילה נגד קורונה, כמקובל בלבושנו כיום ובמיוחד באזורי הפגנות. אבל יהיה בה חידוש: שסתום שמכיל עורך טקסטים. אוטו־קורקט. כל קללה לוהטת תנוסח מחדש כטיעון שמותר להשמיע. למילים שמי שרצה לומר משהו נגד המפגינים בעצם התכוון אליהן. השסתום יתרגם "בוגדים" ל"טועים"; "שתישרפו אמן" ל"אתם רק רוצים את השלטון לעצמכם". והנה עוד רשימת קריאות מותרת: "טיפשים"; "אנטי־דמוקרטים"; "שונאים"; "בבקשה, אל תקרעו את העם"; או קריאה מתריסה אבל עדיין מותרת: "ניפגש בקלפי".

הפגנות בת''א (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנות בת''א (צילום: אבשלום ששוני)

אפילו את הקריאה "ביבי המלך" כדאי ששסתום המסיכה יתקן להערה יותר קרירה ומדויקת: "ביבי הוא ראש ממשלה מצוין". אפשר לצעוק את זה, אם הרגשות סוערים, אבל לא צריך לתת לפה שלכם לפלוט ביטויי כיעור נגד האחים שלכם שמפגינים נגד נתניהו. לא חשוב מה הם אומרים. אל תנסו כרגע לחנך אותם, הם בסערת רגשות שמשולהבת בגלל ההמון. מפגינים מגיבים מהבטן, בלי שסתום במסיכה. אתם, בבקשה, תתקינו שסתום, ולא פחות חשוב - מחולל ניסוחים נאותים במקלדת.

טיפוסי קורונה
האמיץ: הולך לכל מקום. הוא יודע שהוא יכול להידבק, אבל עד כה הוא עשה הרבה מעשים מסוכנים בחיים, אז למה שיתחיל לפחד עכשיו?
המתעלם: הקשיב לפרופ' לס, אבל ממילא האמונה שזו רק שפעת התקבעה בו כבר מן היום הראשון. הוא גם לא יתחסן כשיהיו חיסונים.

החששן: יש לו כלל מן היום הראשון להתפרצות הווירוס: בני אדם מדביקים, לכן בני אדם לא יהיו לידי. הוא הולך עם מסיכה וגם עם משקף פרספקס מעליה. כשהוא רואה אדם מולו בקצה הרחוב, הוא בוחר דרך אחרת. אם אין דרך נסיגה, הוא עובר למדרכה השנייה. אם גם שם יש אנשים, הוא הולך באמצע הכביש. לא יוצא מהבית בלי בקבוק תרסיס אלכוהול ומטליות ספוגות אלכוהול. כל דבר שהוא מקבל מאדם זר הוא מרסס, את כרטיס האשראי הוא מרסס משני הצדדים מיד אחרי שמחזירים לו אותו בקופה, ואחרי שהוא נוגע בידית הוא מרסס את הידיים ומבקש שיעבירו לו מטלית אלכוהול על הגב. אם הוא קונה עיתון, הוא מרסס אותו לפני שהוא מתחיל לקרוא, אבל הוא עדיין לא מרוצה, כי עד כמה שהוא מרסס, חומר הקריאה לא נעשה טוב.

פרופ' יורם לס (צילום: רמי זרנגר)
פרופ' יורם לס (צילום: רמי זרנגר)

התחמן: הולך לים עם שלט הפגנה, הולך להפגנה עם פתק מהרופא שאמא שלו צריכה תרופות, הולך לבית הכנסת עם תעודת עיתונאי, נוסע לאומן דרך טוקיו, וכמו בעבר - הוא מוציא את הסים והסוללה כשהוא אצל זאת שרצוי שלא יידעו עליה.

הפוליטי: הוא נוסע דווקא בתחבורה ציבורית להפגנה 60 קילומטר מהבית, ורץ מרתון להפגנה שנמצאת 42 קילומטר מהבית גם כשיש הפגנה במרחק 500 מטר מביתו, כי הוא בטוח שהסגר נועד רק למנוע ממנו להפגין. נגד הורדת הריאליטי של קים קרדשיאן־וסט.

המסתכן בלית ברירה: העבודה שלו היא בקבלת קהל. היא שיננית ילדים. הוא פאנצ'ר מאכער. היא מורה. הוא שומר בכניסה לקניון. היא אדריכלית בעיצומה של בנייה. הוא שוטר במרכזי חסידים. היא חיילת במחסום. הוא בעל באסטה. הם צוות רפואי, רופאים, אחיות, מנקה, במחלקה לקורונה. אני מצדיע להם ממרחק בטוח.

התכתבות בימי סגר
כותב בקבוצת וואטסאפ נגד הסגר.
חבר: מי אתה בכלל? אתה מדען? מה אתה מבין בזה?
משתף מדען שכתב נגד הסגר.
חבר: הוא לא רופא, מה הוא מבין בזה.
משתף רופא שכתב נגד הסגר.
חבר: הוא לא ישראלי, זה שונה כאן. מה הוא מבין בזה?
משתף רופא ישראלי שמתנגד לסגר.
חבר: הוא לא מומחה, מה הוא מבין בזה?
משתף מומחה ישראלי שמתנגד לסגר.
חבר: הוא לא בקו הראשון, מה הוא מבין בזה?
משתף רופא מומחה, ישראלי, מהקו הראשון, שמתנגד לסגר.
חבר: אכלת את הראש עם השיתופים שלך, פעם היית מצחיק.
(לוקט משיתוף של עודד זוסמן לקטע של מוטי אהרונוביץ', בתודה)

מוכרז פרס השנאה לביבי
מוזמן/ת להגיש מועמדות כל מי שצרח/ה השנה, כתב/ה שלטים, כתב/ה מאמרים, כתב/ה פוסטים וקטעים באינטרנט, נאם/ה נאומי שטנה ספרותיים או התראיין/ה וירק/ה שנאה. כל מי שהשתמש/ה שימוש חופשי במילים "מתועב", "לכלא", "ארדואן", "חלאה", "פושע" וכל מי שהסית/ה ופילג/ה עם שלט "מסית ומפלג, צא לנו מהחיים".

שלושת השונאים הלוהטים ביותר יוכרזו כזוכים.
השונא נוטף השנאה האפלה ביותר יקבל פרס ראשון, ושער בעיתוני שנאה.
בתוכנית האומנותית: להקת נהמות שנאה מעומקי הבטן והנשמה.
שידור ישיר כל הערב בשלושת הערוצים.
בקרוב: פסטיבל סרטים ובו תחרות פרס האוסקר הישראלי לסרטים דוקומנטריים על גיבורי השנאה.

הערה: ההשתתפות בתחרות איננה חובה. מי שלא רוצה להשתתף בתחרות ולעומת זאת שואף להשתחרר מן השנאה שהשתלטה על מוחו, ולחזור להיות אדם חופשי משנאה - פרטים וסיוע בעלון רפואי שיחולק למבקשים.

בנימין נתניהו (צילום: ללא)
בנימין נתניהו (צילום: ללא)

 
פינת השלולית
שמחת תורה היא בשלולית גם שמחת אהבה. לנסיכה יש וידוי.
הנסיכה הייתה בתקופת בגרויות והייתה לה בחינת מגן במתמטיקה עם עבודה מהשטן, ואין תשובות. הנסיכה העלתה לסטורי שלה שאלה בצחוק בזו הלשון: "מי מתנדב להיות העוזר הצמוד שלי למתמטיקה בתקופה הקרובה?". רוב התגובות היו חחחחח.

עונה ראשונה, פרק 2 בסדרה: בשלולית הסתתר צפרדע שהיא כלל לא הכירה, והוא קפץ ושלח הודעה: "אני מתנדב". היא ענתה, אף על פי שהיא לא ידעה מי הוא. הצפרדע עזר לנסיכה בטלפון במשך שלושה שבועות בשעות לא שעות בכל הנושאים. כשהם נפגשו לבסוף בשלולית פעם ועוד פעם, הוא זכה באחת הפעמים לנשיקה והפך מצפרדע מתמטיקה לנסיך שלה. הנסיכה מודיעה בזאת שהם כבר ארבעה חודשים ביחד ולא מתכוננים להפסיק לספור.