כ־70 מיליון אמריקאים הצביעו בעד דונלד טראמפ, ולפי ההערכות לא פחות מ־70% תמכו בו בישראל. מי שניסה לשרטט פרופיל סוציולוגי מסוים למצביע טראמפ טיפוסי וטען כי האליטה והמעמד הגבוה אוטומטית בעד ג’ו ביידן, בוודאי הופתע להיתקל לאחרונה באמצעי התקשורת באדם בשם יוסי הולנדר, יזם הייטק שעשה מכה של מאות מיליונים, שניפק לאחרונה, בפודקאסט של “דה מרקר”, את הכותרת האפוקליפטית הבאה: “ישראל בסכנה קיומית בגלל בחירת ביידן. ההייטק כאן ייהרס. מציע לכולם להיכנס לבונקר”.

נאום הניצחון של ג'ו ביידן. צילום: רויטרס

הולנדר, לפי בדיקה שערכתי, הוא לא רק יזם הייטק מצליח מאוד, אלא נאבק גם בטייקוני נפט בעולם ובמתווה הגז בישראל. הוא גם בן לניצולי שואה והמממן העיקרי של מאגר שמות כל קורבנות השואה ביד ושם. אין הרבה מטרות ראויות יותר מהיוזמה הזו. זאת ועוד: הולנדר הוא גם לוחם בשחיתות מנגנונית, ולא ברור איך כל זה מסתדר עם טראמפ, האיש והסמל. “ישראל נכנסת לארבע השנים הקשות בתולדותיה מאז מלחמת העצמאות”, אמר, “היא נמצאת בסכנה קיומית גדולה, והאנשים מתעלמים מכך. הסכנה הגדולה נמצאת באנשים שמקיפים את ג’ו ביידן וסגניתו קמלה האריס, שבתוך שנתיים תחליף אותו. השיא יהיה שכשיעלו הצעות באו”ם לסנקציות  נגד ישראל. ארצות הברית לא תטיל וטו. כל ההייטק ייהרס, אנשים לא יוכלו לטוס לחו”ל. הסיכוי שזה יקרה הוא לא אפסי, הוא 60%־70%” (בראיון עם גיא רולניק וענת ג’ורג’י).

הולנדר הוא גם יו”ר המכון הישראלי לתכנון כלכלי, שמטרותיו “כלכלה ותחרות חופשיות וצמצום הרגולציה”, או בעברית פשוטה ותוך לימוד לקחי פגעי הקפיטליזם החזירי במהלך הקורונה, חוק הג’ונגל. מילא אידיאולוגיה, אבל הולנדר מאמין לטראמפ ב־100% שגנבו לו את הבחירות. “אין לי הוכחה ביד, אני מניח שיהיו כאלה עוד כמה שנים”.

את הדיווח בדף הבית של המכון שלו על השתתפותו בעבר בוועידת דה מרקר הוא עיטר בכובע מצחייה אדום סטייל־טראמפ עם הלוגו
MAKE FINANCE GREAT AGAIN. מאז אותה ועידה עברו יותר משלוש שנים. לא מאוחר, אם כן, להחליף את הצבע ולצאת מהבונקר.