הסרטון הזה מתרוצץ ברשתות. רואים את הביבי, הקוסם הממנף את הקורונה ל־40 מנדטים, מול טור סְפָרים. "טופז", הוא אומר לטופז ההוא, "בוא תראה משהו". הוא נוגע בספר הראשון, שנופל על השני, ואפקט הדומינו פועל. "סְגָרים זה כמו דומינו", נכתב בכתוביות שמתחת לביבי המחייך. "אחד מוביל אותך לשני. זה מפיל כל מכשול. זה מגשים כל חלום. תכתבו לי איזה סגר אתם רוצים. יאללה!".

הכיתוב פייקי. הבלופרים מבלפור הוציאו קודם את אותו סרטון עם אותו טקסט, אלא שבמקום המילה "סגרים" אומר שם נתניהו "ספרים". איזו רוח חברתית־תרבותית נדירה פיעמה באיש העסוק 25/7 בעצמו, במנדטיו ובמשפטו? האם התקנא בהצלחת סרטון עוגת הביסקוויטים שהגתה רעייתו? ומה האנלוגיה שבין ספרים לדומינו? ואם הספרים אכן מפילים כל מכשול ומגשימים כל חלום, ונתניהו, כאיש ספר, היה קורא בספרים הנכונים, האם לא היו מצבנו, מצבו ומצב העולם שונים לחלוטין? ומה בכלל הריץ את הנשפט בשלושה אישומים פליליים לעשות סרטון על התעניינותו במה שקוראים צופיו? אולי יגלו לו ש"נתניהו", ספרו של בן כספית, הוא רב־מכר, ואז יוכל לדרוש תמלוגים, כי – כמו שאומר צוּץ בסדרה "חזרות" – הספר זה הוא, ובלעדיו לא היה נכתב?

נתניהו נפגש עם אביב גפן על מתווה הסיוע לעולם התרבות

אפשר היה גם לשנות מילה, בקולו של נתניהו או חקיין, ל"סְקָרים הם כמו דומינו", (כשהמנדטים יורדים), או "שְׁקָרים", (כשקול האנטי־ביביסטים גובר), "כְּתרים" (במעבר לשלטון מלוכני), וגם "סְתרים", "שָׂרים", "סוחרים" וכו'.

גם אם סרטון הסגרים הוא פייק מתוחכם, התחושה של רבים במערך הרפואי הבכיר ובין מקבלי ההחלטות היא שנתניהו משחק באיום החירום ומימוש הסגרים: מהודק, מהודק יותר, מהוּדקדקדק - להנאתו ולצרכיו האישיים־פוליטיים־משפטיים. בנוסח, לא מעניין אותי אם באמת צריך סגר. מעניין אותי שאני קובע "סגר" – ויש סגר; שאני שולטטטט, אפילו אם מספר המאומתים והחולים הקשים גואה והפרות הסגר במגזר החרדי בשיא, תוך ניצול הפריווילגיות שנתתי לנציגיהם, שותפַי. ואפילו שלנתב"ג חוזרים ישראלים ללא בדיקות, ומידידתנו דובאי ייבאו תיירינו עוד קורונה, בסופו של דבר, אני אנווט את העלייה בתחלואה ובחולים הקשים ובמונשמים ובמתים ואני אוריד אותה עד מרץ בעזרת החיסונים שהבאתי מ"פייזר". ובבחירות, בטיימינג מדהים, כו־לם ישכחו מאחריותי לכאוס הניהולי, יתעלמו מיותר מ־4,000 המתים, מכמעט מיליון המובטלים, מאבדי הפרנסה, ומאחריותי לארבעה סבבי בחירות יקרים - ובהוקרת תודה לאומית על הושעתם מהמגיפה שטובחת בכל העולם וחוסלה בישראל לראשונה בעולם, בהנהגתי ולפי הנחיותיי, יצביעו בשבילי ויביאו לי לפחות 40 מנדטים.

כן. גם הערבים, שמעריצים מנהיג חזק, המוכן לרדת אליהם ולהבטיח הרים וגבעות, שוכחים שהמבטיח לא הבטיח לקיים. וגם מאות אלפי ההורים שנאלצו להישאר חודשים בבית עם ילדיהם בוגרי החינוך בזוּם, ועשרות אלפי בעלי העסקים והעצמאים שנותרו ללא כלום, ומאות אלפי המובטלים. כו־לם יכבסו וילבינו את נתניהו הג'קיל עד לביטול משפטו וישכחו את נתניהו ההַיְיד. כי תראה, טופז. שקרים זה כמו דומינו. אחד מוביל אותך לשני. זה מפיל כל מכשול. זה מגשים כל חלום. אפשר לבָּלֵף את כולם, כל הזמן, ולהישאר בבלפור.