המועד של 1 ביולי 2020 קרב במהירות, וזהו צומת קבלת החלטות - האם להחיל את הריבונות על בקעת הירדן והאם רק על חלק מהשטח, בהתאם לתוכנית טראמפ. מדובר כאן בשני מינוחים עם הבדלים די מהותיים ביניהם - החלת ריבונות וסיפוח. על רקע זה יזמנו וביצענו בשבוע שעבר מנחם לזר, המנהל של מכון הסקרים "פאנל פוליטיקס" ואנוכי סקר אינטרנטי בעניין החלת הריבונות/סיפוח, ועל פי הממצאים שעלו ממנו המסקנה המתקבלת היא זו: אזרחי ישראל אומרים לא להחלת ריבונות/סיפוח, וכמו שזה נראה - קמפיין הימין נגד תוכנית טראמפ בהחלט משפיע על החלטת הציבור אם לתמוך בהחלת הריבונות או לא.

כאשר נשאלו משתתפי הסקר "האם אתה חושב שנכון לבצע עכשיו צעד כלשהו של החלת ריבונות/סיפוח בשטחי יהודה, שומרון ובקעת הירדן", רק 29% השיבו שאכן נכון להחיל את הריבונות, 39% מתוכם מצביעי ליכוד. לראשונה מאז 1967 ישנה אפשרות הניתנת על ידי נשיא אמריקאי לקדם החלת ריבונות על שטח ההתיישבות היהודית בבקעת הירדן ויהודה ושומרון, ומי קם ומתנגד? מועצת יש"ע, המנהלת קמפיין נגד קבלת תוכנית טראמפ. המחאה מבית של המתנגדים לתוכנית טראמפ מקרב ציבור המתיישבים אולי צודקת, אך לא חכמה. הגיעה העת לשים את המחלוקות בצד ולהתקדם הלאה בהחלת הריבונות על כל שטח נוסף שהממשל האמריקאי בראשותו של הנשיא דונלד טראמפ מאשר, בידיעה כי הוא יטיל וטו על כל החלטה בנדון נגד ישראל.

ואני שואל - האם לא התבלבלתם? האם שכחתם שהמטרה היא לקבל הכרה ולהחיל ריבונות על ההתיישבות היהודית של 450 אלף תושבים? נתניהו הביא את הימין לשוקת, והנה הם לא מסוגלים לשתות. האם אתם באמת ובתמים יורים לעצמכם ברגל?

הכותב הוא יועץ אסטרטגי לתקשורת פוליטית