יום הכיפורים בפתח ורבים מתכוונים לצום. ד"ר מאיה רוזמן שיתפה את המאזינים של תוכניתה ב-103FM בטיפים לצום קל ומועיל: איזו כמות של מים כדאי לשתות? מה אסור לשתות? אילו מזונות יעזרו לנו לעבור את הצום בשלום? ומתי הכי כדאי לאכול מרק? 

הדברים שכדאי לאכול לפני הצום: 
התוספות שמשביעות לזמן ארוך יותר הן פסטה, ובטטה משביעה לכפול זמן בהשוואה לתפוח אדמה. כדאי לשלב במנה גם קטניות כמו שעועית לבנה, עדשים או גרגרי חומוס שמוסיפים עוד סיבים תזונתיים ומשביעים לזמן ארוך. רצוי לשלב בארוחה ירקות - טריים וגם מבושלים - במיוחד שעועית ירוקה, שיש בה הרבה סיבים תזונתיים שמעכבים את תהליך העיכול ותורמים לתחושת שובע לזמן ארוך יותר כמעט מכל ירק אחר. אם אוכלים מרק – הפעם כדאי לאכול אותו אחרי הארוחה ולא לפניה, כי המרק משביע וגורם לאכול פחות. לא כדאי לתבל את המזון בהרבה מלח, ורצוי להמעיט באבקות מרק. מלח בארוחה יתרום להופעת צמאון מהר יותר במהלך הצום.

הדברים שכדאי - ולא כדאי - לשתות לפני הצום:
לא רצוי לשתות כמות גדולה של מים בבת אחת לפני כניסת הצום. יותר נכון לשתות כוס מים כל חצי שעה החל משעות הבוקר המוקדמות, כדי שהגוף יהיה במצב רווי בנוזלים. רצוי להימנע ממשקאות מתוקים עם סוכר - גם הם גורמים לצמא להופיע מהר יותר. רצוי לשתות פחות קפה וקולה, כי הקפאין גורם לאובדן נוזלים מהגוף. יש הטוענים שכדאי להמעיט בהדרגה בכמות הקפה ששותים כבר 3 ימים לפני הצום, כי הפסקה חדה בצריכת הקפה עלולה לגרום לכאבי ראש אצל חלק מהאנשים.

צום קל ומועיל.